כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צרפת אסרה הפגנת מוסלמים • רמוני יד על סופרמרקט כשר

מוסלמים בצרפת רוצים להפגין נגד 'תמימות המוסלמים' • חשש שיהודים יהיו מוקד לפרעות אלימות • שני רימוני יד הושלכו לעבר סופרמרקט כשר בעיירה סרסל שליד פריז

הקריקטורה שפורסמה הבוקר במגזין צרפתי
הקריקטורה שפורסמה הבוקר במגזין צרפתי



הרשויות בצרפת העלו הבוקר (ד) את האבטחה ברחבי המדינה, מחשש למהומות בשל פרסום קריקטורה הלועגת לנביא מוחמד וליהודים בעיתון. עיתונים בצרפת מדווחים על קריאות של מוסלמים להפגין בפריז, בליון, בטולוז ובמרסי, בהן מתגוררים מיליוני מוסלמים.

ראש הממשלה הצרפתי, ז'אן-ז'אק אירו, אמר לרדיו RTL כי לא יאפשר למפגינים להתקהל בפריז ביום שבת כדי למחות על שידור הסרט 'תמימות המוסלמים': "אין כל סיבה שהקונפליקט הזה יגיע לצרפת, ואיש לא יוכל לאיים על הרפובליקה שלנו".

שר הפנים, מנואל ואלס, אירח היום בכירים בהנהגה המוסלמית של צרפת בניסיון להרגיע את הרוחות, ובמקביל נמסר כי פקידים בכירים בממשלה שוחחו גם עם גורמים בקהילה היהודית, שהביעו בפניהם חשש שיהודים החיים במדינה יהיו מוקד לפרעות אלימות.

ראש הקהילה היהודית בצרפת, רישאר פרסקיה, גינה את פרסום הקריקטורה במגזין הסאטירי 'שרלי הבדו', שלועגת גם ליהודים, ואמר כי פרסום האיור "בהקשר הנוכחי" הוא "חסר אחריות".

בתוך כך, אלמונים השליכו היום שני בקבוקי תבערה לעבר סופרמרקט 'נאורי', סופרמרקט יהודי בעיירה סרסל, הממוקמת סמוך לפריז.

בשעות הצהרים המוקדמות הגיעו שני צעירים לבושי שחורים, ויידו בקבוק תבערה לתוך סופרמרקט נאורי. אתר החדשות הצרפתי JSSNews דיווח, כי שני רימונים הושלכו לעבר החנות, ורק אחד מהם התפוצץ.

סופרמרקט 'נאורי' ידוע כמוקד קניות ליהודים רבים תושבי האיזור, מאחר ונמכרים בו מאכלים כשרים.

עדיין לא ידוע אם לתקיפה יש קשר לפרסום הקריקטורות המזלזלות במוחמד במגזין הצרפתי "שרלי הבדו", או שמדובר בפגיעה על רקע אחר.

אדם אחד ששהה בסופרמרקט נפצע באורח קל, שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

שגרירות ישראל בצרפת עודכנה על האירוע.

עוד בנושא:
מגזין צרפתי פרסם קריקטורה הלועגת ל'נביא' מוחמד: חרדי דוחף מוסלמי
צרפת תמימות המוסלמים קריקטורה הפגנות סופרמרקט נאורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד