כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דוד סם • עשירי ארה"ב: מקום 10 - בלומברג, אדלסון 12

ביל גייטס ווורן באפט שמרו על מקומם בפסגת עשירי ארה"ב • מייקל בלומברג הוא היהודי העשיר ברשימה עם 25 מיליארד דולר • צוקרברג התרסק, אדלסון מעד קלות

שלדון אדלסון. צילום ארכיון
שלדון אדלסון. צילום ארכיון

מגזין פורבס מפרסם היום (ד) את דירוג 400 האמריקאים העשירים ביותר. ברשימה מופיעים יהודים רבים, הבכיר שבהם הוא מייקל בלומברג הממוקם במקום העשירי.

בצמרת, לא חל שינוי של ממש, מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, הוא האמריקאי העשיר ביותר בעולם זו השנה ה-19 ברציפות, עם הון מוערך של 66 מיליארד דולר - 7 מיליארד יותר מבשנה שעברה.

גם המקום השני ברשימה, וורן באפט, מייסד ומנכ"ל ברקשייר הת'אווי, שמר על מקומו מאשתקד. הונו של באפט מוערך ב-46 מיליארד דולר, גידול של 7 מיליארד דולר בשנה האחרונה.

במקומות 6-3 גם לא התחולל כל שינוי, מייסד אורקל לארי אליסון מדורג שלישי עם הון מוערך של 41 מיליארד דולר, ואחריו האחים צ'רלס ודייויד קוך, המוערכים ב-31 מיליארד דולר כל אחד. במקום ה-6 ברשימה מדורגת האישה העשירה ביותר בארה"ב, כריסטי וולטון, אשר ירשה את אימפריית הקמעונות וול מארט מבעלה, והיא 'שווה' כ-27.9 מיליארד דולר, שני שותפיה לאימפריית וול-מארט: ג'ים וולטון (26.8 מיליארד) ואליס וולטון (26.3 מיליארד) מאכלסים את מקומות 7-8 בהתאמה, בן נוסף למשפחה - ס. רובסון וולטון נמצא במקום התשיעי.

את העשירייה הפותחת סוגר היהודי מייקל בלומברג, ראש העיר ניו יורק, וטייקון בזכות אימפריית עסקים משגשגת.

איש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, אשר עשה את הונו בעסקי ההימורים ונחשב לתומך נלהב של המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני ולידידו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע למקום ה-12 ברשימה, עם הון של 20.5 מיליארד דולר. מדובר בירידה של ארבעה מקומות לאדלסון ביחס לדירוגו בשנה שעברה, אולם הונו נחתך 'רק' במיליארד דולר.

גם שמו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, מופיע ברשימה. צוקרברג צנח מן המקום ה-14 בדירוג 2011 למקום ב-36 בדירוג הנוכחי, בצוותא עם איל התקשורת רופרט מרדוק, ששמו נכרך בפרשת "ניוז אוף דה וורלד". הונם מוערך ב-9.4 מיליארד דולר כל אחד. בשנה שעברה הוערך הונו של צוקרברג ב-14.5 מיליארד דולר.
עשירים אדלסון בלומברג גייטס צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד