כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נחתמה עיסקת מעריב: נמכר ב-74 מיליון שקל לשלמה בן צבי

על פי ההסכם, שלמה בן צבי יקלוט לפחות 300 עובדים ממערכת העיתון • בעסקה לא סוכם לגבי עובדי ההפצה ודפוס • בן צבי ישלם בתשלומים 37.6 מיליון עד יוני

נחתמה עיסקת מעריב: נמכר ב-74 מיליון שקל לשלמה בן צבי

נחתמה עסקת מעריב: נציגי איי. די. בי., מנכ״ל מעריב טל רז ויו״ר הדירקטוריון דני יעקובי חתמו על העסקה למכירת עיתון מעריב לאיש העסקים ומו"ל העיתון 'מקור ראשון', שלמה בן צבי.

מעמד החתימה נערך במשרדים של עורכי הדין של אי. די. בי. הודעה עם פרטי העסקה צפויה לצאת לבורסה בשעות הקרובות.

סכום המכירה הוא כ-74 מיליון ש"ח. מתוכם, 37.6 מיליון ישולמו בתשלומים עד יוני 2013. שאר הכסף יממן מגביית כספים שונים, חלקם חובות בהליכים משפטיים.

לדברי מקורבים לעיסקה, בשלב זה אין כוונה לגייס משקיע נוסף לעיתון, וקבוצת 'הירש מדיה', שבניהולו של בן צבי תהיה המשקיע היחיד בעיתון. בן צבי הוא שומר מצוות ומתגורר ביישוב אפרת.

עתה, עם החתימה על העיסקה, ייכנס מעריב לתקופת ביניים של חודש, במהלכה יתקבלו אישורים רגולטוריים שונים כגון אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. במהלך היום תוגש לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים, זאת כדי להגן על ביצוע העסקה מפני נושים וגביית חובות בטרם הוסדרה העברת הבעלות.

על פי הדיווח הראשוני שהוציאו הצדדים לבורסה, עמד סכום העסקה על 85 מיליון שקלים, אולם בעקבות בדיקת נאותות שביצעו אנשיו של בן צבי, אשר הצביעה על פערים מהותיים בין הנתונים שנמסרו לבין צפי ההכנסות – דרש בן צבי הפחתה במחיר העסקה.

על פי ההסכם, שלמה בן צבי יקלוט לפחות 300 מעובדי מערכת העיתון. העובדים יקלטו מחדש בחברה החדשה, ללא זכויות עבר.

עדיין לא ברור מי ימונה לעורך הראשי של העיתון.
מעריב שלמה בן צבי עיתון הירש מדיה אי. די. בי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד