י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מי מימן טיסה לשוויץ לכתבת המדינית של גל"צ?

הכתבת המדינית אילאיל שחר השתתפה בכנס של יוזמת ז'נבה - ו'לדעת' הגישה תלונה למועצת העיתונות: דורשים לדעת מי מימן • "חשד שגל"צ הפרה כלל אתיקה בסיסי" • גל"צ: ממשלת שוויץ

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

האגודה לזכות הציבור לדעת הגישה תלונה למועצת העיתונות, בדרישה לברר מי מימן את נסיעתה של הכתבת המדינית של גלי צה"ל, אילאיל שחר, לסיקור כנס של יוזמת ז'נבה שהתקיים בשוויץ בנובמבר האחרון.

אזרח שהאזין לדיווח של שחר, פנה בעניין למחלקת פניות הציבור בגל"צ, ומשלא נענה כעבור מספר חודשים, ביקש את התערבות 'לדעת'. בתשובה מאת עודד לוינסון, שהתקבלה בחודש שעבר, נכתב כי התחנה מטפלת בעניין במלוא הרצינות, אולם "כפי שהנך מבין ויודע לא כל הדברים יכולים להיות גלויים לעין".

'לדעת' השיבה מיד כי זכות הציבור לקבל את המידע אודות מקור מימון הנסיעה של שחר, וזאת בלי קשר לאופן טיפול התחנה בפרשה.

לאחר שלא התקבלה תשובה, פנתה 'לדעת' בתלונה רשמית למועצת העיתונות, בטענה שאם אכן יתברר ששחר נסעה על חשבון יוזמת ז'נבה, מדובר בהפרה של תקנון האתיקה של מועצת העיתונות.

יו"ר 'לדעת', פרופ' אלי פולק: "צריך לסייג ולומר שהעובדות עוד לא מונחות לפנינו. אולם אם יאומתו חשדותינו, ויתברר ששחר נסעה לז'נבה על חשבון יוזמת ז'נבה - נראה שגלי צה"ל הפרה כלל אתיקה בסיסי ואף פגעה בציבור המאזינים. לא יעלה על הדעת שעיתונאי ייסע לחו"ל על חשבון מושאי סיקורו, אלא אם כן הוא עיתונאי חצר. ואם מתברר שגלי צה"ל מעסיקה עיתונאי חצר של ארגוני שמאל קיצוני, זה הזמן לחשבון נפש מעמיק".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "הכתבת המדינית של גל"צ אילאיל שחר הינה אשת מקצוע מעולה ועיתונאית ישרה המכירה את כללי האתיקה העיתונאים, ובדומה לכל שאר עיתונאי גל"צ פועלת לאורם. אין שחר לטענות בדבר זהות הגורם המממן, הנסיעה המדוברת מומנה רק על-ידי ממשלת שוויץ ולא כפי שנטען, ועל כן לא ברור מדוע יצא קצפם של אלו המנסים להניח הנחות ולקבוע עובדות גם אם אינן נכונות. מפקד גלי צה"ל מביע צער על הנסיון להטיל דופי בכתבת מקצועית ואמינה".
לדעת אילאיל שחר גל''צ שוויץ טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד