כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עובד בנתב"ג הבריח 400 פקטים של סיגריות

בית משפט השלום בתל אביב שחרר תחת מגבלות עובד חברת שירותי קרקע בחשד להברחת מאות פקטים • כך בוצעה ההברחה בחצות הלילה: מהמטוס שנחת ממינסק ועד לרכב החברה

סיגריות. צילום: יעקב נחומי
סיגריות. צילום: יעקב נחומי

בית משפט השלום בתל אביב יפו, שחרר תחת מגבלות את יגאל סקורופה, עובד חברת שירותי קרקע מראשון לציון, בחשד לניסיון הברחה של מאות פקטים של סיגריות, תוך התחמקות מתשלום מסי יבוא.

מהבקשה עולה כי לאחר חצות הבחין בודק מכס באולם הנוסעים בעובד חברת שירותי קרקע, לוקח שתי מזוודות מאזור מסוע המטענים החריגים באולם הנוסעים בטרמינל 3 בנתב״ג והולך עמן לכיוון השטח האווירי בשער המכונה שער ״העגלות״. בודק המכס עקב אחר החשוד, שהוציא את שתי המזוודות לשטח האווירי ולפתע חזר על עקבותיו והחזיר את המזוודות לאולם הנוסעים לאותו מקום ממנו נלקחו, יצא חזרה לשטח האווירי ועזב ברכב חברה את המקום.

בבדיקת המזוודות עלה כי הן מלאות בסיגריות וכי הגיעו בטיסה ממינסק בחברת התעופה ABREVIA. בדיקת המזוודות העלתה כי מדובר בכ-400 פקטים.

כעבור זמן מה אותר החשוד בטרקלין מצדה ונעשה חיפוש ברכבו. בנוסף עלה כי החשוד נחקר בעבר בתיק הברחת סיגריות בהיקף של כ־600 פקטים בטרקלין מצדה, בחשד שהיה מעורב בסיוע לאדם אחר בהברחת הסיגריות דרך הטרקלין.

החשוד נלקח לחקירה ומסר כי הוא עובד חברת שרותי הקרקע "לאופר" וסיפר כי בעת שהמתין להמשך משימותיו באולם הנכנסים בטרמינל 3, פנה אליו אדם, שהוא מכיר מהעבר ושאת שמו אינו זוכר, וביקש ממנו להעביר שתי מזוודות אשר עליהן יש תוויות עם שמות אותך מסר לחשוד בעל פה וכך תאר לו את המזוודות וביקש כי יעבירך לנהגו הממתין בטרקלין מצדה.

בשלב זה, על פי הבקשה, החשוד, כנגד תגמול כספי שהובטח לו, הגיע לאולם הנכנסים, זיהה את שתי המזוודות והחליט להוציאן לרכב חברת שרותי הקרקע לאופר אותו החנה בסמוך לשער העגלות בשטח האווירי. עם יציאתו, לטענתו, נמלך בדעתו בשל חשש לגבי תכולת המזוודות ולכן חזר על עקבותיו והשיב את המזוודות למקומך באולם הנכנסים ועזב את המקום.

מבדיקה שנערכה עולה כי לחשוד לא היו משימות במסגרת לוח המשימות של חברת לאופר הנוגעות למזוודות אלה כלל. הוא אף הודה בחקירתו כי התכוון להבריחן מחוץ לנמל דרך הטרקלין ללא הצהרה למכס על תכולתו.
סיגריות נתב''ג טרקלין הברחה שירותי קרקע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד