כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

התרגשות: ישיבת 'סילבר' חוזרת להר נוף

ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים אישרה לישיבת 'דרך חכמה' את הקצאת המבנה ממנו פונתה • רבני הישיבה שתו 'לחיים' • היעד הבא: לגייס 12 מיליון ש"ח לבנייה

הגר"י וילנסקי, ראש ישיבת 'דרך חכמה'. צילום ארכיון
הגר"י וילנסקי, ראש ישיבת 'דרך חכמה'. צילום ארכיון

ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים אישרה בצהריים (ה') כי ישיבת 'דרך חכמה' תקבל את המבנה בשכונת הר נוף, ממנו פונתה לפני יותר משנה. זו הפעם הראשונה שבה אושרה הקצאה של בניין קיים לישיבה.

בחודש אלול, לפני שנה, נאלצה הישיבה לעזוב את המבנה ברחוב קצנלבוגן בשכונת הר נוף בשל מאבק על השטח. בעקבות כך, נדדה הישיבה לפרדס חנה ובהמשך למבנה בשכונת גאולה בירושלים, עליו שילמה הישיבה סכום עתק של כ-100 אלף שקל בחודש.

במהלך השנה האחרונה נעשו מאמצים רבים כדי לאשר את ההקצאה של המבנה לטובת הישיבה.

מודעות בעיתונות התפרסמו אודות ההקצאה העתידית והישיבה הייתה היחידה שהגישה את הבקשה. המכשול הגדול אותו הצליחו לעבור הנציגים החרדים בעיריית ירושלים הוא העובדה כי עד כה, בתולדות מדינת ישראל, לא אושרה הקצאה של בניין קיים לתלמוד תורה, ישיבה קטנה וגדולה. אי לכך, נצרכו לקבל את אישור ועדת החריגים.

בין היתר הובא לשולחן הטיעונים לפיהם הישיבה היא זו שצריכה לקבל את המבנה, הטיעונים העיקריים הם היות וכל מי שייכנס לבניין יצטרך לשלם סכום עתק של 12 מיליון שקל כדי להשלים את הבנייה וכדי לקבל טופס 4 ואישורים אחרונים. בנוסף לכך, נטען כי אין מוסד חרדי או כזה שאינו שזקוק למבנה של 4000 מטר.

בסיומה של הוועדה הרימו ראשי הישיבה יחד עם הנציגים החרדים 'לחיים'.

האישור של ועדת ההקצאות מביא לכך שבחודשיים הקרובים תושלם הבנייה של המבנה בשכונה באופן סופי ובנוסף יגויסו האישורים כדוגמת טופס 4 ועוד. כבר בתחילת 'זמן חורף', כך על פי ההערכה, תחזור הישיבה למשכנה הקבוע בשכונת הר נוף.

שאלת מיליון דולר היא: מהיכן יגייסו ראשי הישיבה את ה-12 מיליון שקל, על מנת להשלים את הבנייה ולקבל את האישורים?

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתקופה האחרונה הגו בישיבה רעיון להפקת פרוספקטים יוקרתיים אותם ישלחו לנגידים ותורמים שירצו לקחת על עצמם חלק בבניית הישיבה כמו בית המדרש, חדר אוכל וכדומה.
דרך חכמה ישיבה ועדת הקצאות עיריית ירושלים כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד