י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רבה של אשדוד: "לא סתם שמו נשיא מוסלמי בארה"ב"

הגאון רבי יוסף שיינין, רב העיר אשדוד: "אנו עדים לקשיים גם עם בת בריתנו, אותה ארצות הברית הגדולה, כדי להוכיח לנו שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים"

הגר"י שיינין. צילום: ארכיון
הגר"י שיינין. צילום: ארכיון

"בימים אלו אנו עדים לקשיים, גם עם בת בריתנו, אותה ארצות הברית הגדולה, מתגלים קשיים. הרי לא סתם שמו לנו נשיא מוסלמי בארצות הברית, כדי להוכיח לנו שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים", כך אמר אתמול רב העיר אשדוד - הגאון רבי יוסף שיינין, בטקס גזירת סרט לרגל שיפוץ חדרי פנימייה בישיבת בני עקיבא בנווה הרצוג ליד ניר גלים.

שיחת הרב עסקה בנושא עשרת ימי תשובה ובעיקרה דבר תורה שהציג בפני המשתתפים: "בעשרת ימי תשובה הקב"ה מתקרב אלינו. ישעיהו הנביא אומר: 'דרשו ה' בהמצאו', ומתי מלך מלכי המלכים קרוב? בעשרת ימי תשובה, בין ראש השנה ליום הכיפורים. במהלך השנה הקב"ה מספק לנו אין ספור רמזים על נוכחותו באמצעות פרנסה, כאבים, חולי ורפואה, אך לעיתים אנחנו בוחרים להתעלם ולהתרחק, ואז פתאום בעשרת ימי תשובה אנחנו זועקים ומבקשים את סליחתו.

"אך לאחר עשרת ימי תשובה חוזר חלילה ואנחנו שוב שוכחים את קיומו ואז אנו זועקים אליו מדוע עזבתנו? והלא הקב"ה לא מתרחק מאיתנו, ככתוב בשיר השירים: 'קול דודי דופק, פתחי לי'. הקב"ה דופק לנו בלב ורק מבקש מאיתנו - 'פיתחו לי פתח כדי שאוכל להכנס לליבותיכם'".
ארצות הברית הרב יוסף שיינין ברק אובמה אשדוד עשרת ימי תשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד