י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עיריית מודיעין: חרדים החוצה, אין כניסה לפארק

למרות האיסור על אפליה במקומות ציבוריים, העירייה החליטה: רק תושבי העיר ואורחיהם יכנסו לפארק בסוכות • הסיבה: חרדים ממודיעין-עילית, "דוחקים" המקומיים

פארק ענבה. צילום: דוברות עיריית מודיעין
פארק ענבה. צילום: דוברות עיריית מודיעין

עיריית מודיעין-מכבים-רעות הודיעה אתמול (ה') כי הכניסה לפארק העירוני ענבה תותר בחופשות ובחגים רק לתושבי העיר ולקרוביהם, זאת לאור העומס הרב בפארק בחגים, וכן בשל העלויות הגבוהות הנובעות מכך. כך מדווח אתר וואלה.

גורמים בעירייה מסרו לוואלה! חדשות, כי ישנה סיבה נוספת להחלטת ראש העיר להגביל את הכניסה של מבקרים שאינם תושבי מודיעין לפארק: ריבוי המבקרים מהעיר החרדית מודיעין-עילית, ש"דוחקים" את תושבי מודיעין-מכבים-רעות משטח הפארק במהלך החגים.

לאור ההחלטה, בחברה הכלכלית של מודיעין-מכבים-רעות, האחראית על תפעול הפארק, נערכים להגביל את הכניסה למקום במהלך חופשת חג הסוכות. בכניסות הפארק יוצבו שומרים שיתירו לתושבי העיר ולאורחיהם בלבד להיכנס, לפי רישום כתובת המגורים בתעודות הזהות.

תושבי העיר השכנה, מודיעין-עילית, מרבים לבקר בפארק, בעיקר בחופשות הקיץ ובחגים. תושבי מודיעין-מכבים-רעות זעמו על "ההשתלטות החרדית" על המתחם, בעיקר לאחר שבמהלך חופשת חג הפסח האחרון, אישה חרדית שביקרה במקום דרשה מתושבת העיר שהופיעה על במה בפארק, להפסיק את הופעתה בטענה כי אין זה מכובד שאישה תופיע בפני גברים.

החברה הכלכלית של מודיעין-מכבים-רעות הודיעה כי הגבלת הכניסה למקום נובעת מ"סיבות טכניות וכלכליות". כיוון שהחוק אוסר הגבלת כניסה למקומות ציבוריים בשל מקום מגורים, החברה הכלכלית קיבלה חוות דעת משפטית, לפיה ניתן להתיר את הכניסה לפארק רק לתושבי העיר במועדים מיוחדים.

לפי אתר וואלה, תושבים בעיר החרדית מיהרו לפרסם תגובה על ההחלטה, שבה נכתב: "אנחנו לא צריכים טובות ומוטב שילדינו הטהורים לא ישזפו את עיניהם הטהורות במראות הפריצות שקיימים בפארק ובסביבותיו. אין זה אלא אות משמיים שמראה לנו כי אנו לא צריכים להיטמא בפארק שחושף את ילדינו במראות שלא על פי רוח היהדות".
מודיעין מודיעין עלית פארק ענבה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד