ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

האדמו"ר מסאטמר בכה: "הנושרים נתרבו"

בראש השנה דיבר האדמו"ר על הנושרים ("כשיש רוח סערה - התפוח יכול ליפול רחוק מאוד"), ואיסור ה'מציצה' ("זו רק ההתחלה. חייבים ללחום") • ולמי עשה 'מי שבירך'?

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

בסאטמר עדיין נרגשים מאירועי ראש השנה, כאשר לפני תקיעות השופר של היום השני של החג, דיבר האדמו"ר, בבכי קורע לב, על "פירות הנושרין שנתרבו לדאבון לב". האדמו"ר דיבר על הצעירים הנושרים, הזכיר את המליצה "תפוח לא נופל רחוק מהעץ" ואמר: "זה רק כשאין רוחות סערה ליד העצים, אבל כאשר יש רוח סערה - התפוח יכול ליפול רחוק מאוד". האדמו"ר בכה על מספר "בחורים שלא הגיעו השנה לשמוע קול שופר, אחרי שהרוח הדפה אותם". האדמו"ר הוסיף ש"לכן טובלים תפוח בדבש, להמתיק את התפוח בדבש התורה".

לפני תקיעות השופר של היום הראשון דיבר האדמו"ר ממושכות על האסונות הפוקדים את כלל ישראל ובעיקר הזכיר, בבכי רב, את "האסון הנורא שקרה השבוע, כאשר אישה בת 40 נפטרה מהמחלה, כאשר היא הבת השניה שנפטרה, לאחר שאחותה נפטרה לפני כשלוש שנים מהמחלה".

בנעילת החג דיבר האדמו"ר על "הגזירה החדשה של איסור מציצה בפה שנגזרה לפני כמה ימים. זו רק ההתחלה - לאסור מצווה מחשש לבריאות של הילד, וזה לא יגמר כאן. ולכן חייבים כבר עכשיו ללחום נגד הגזירה הנוראה כל כך".

לראשונה השנה עשה האדמו"ר, בעת העליה לתורה, 'מי שברך' לאדמו"רים - ביניהם לאדמו"ר מוויז'ניץ-מונסי, שני גיסיו האדמו"רים מויז'ניץ מבני-ברק, אחיו האדמו"ר זלמן לייב, האדמו"רים מסקולן ופשעווארסק, וגם לגיסו, האדמו"ר מבעלזא.
סאטמר ראש השנה נושרים אסונות מי שבירך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד