ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מה חיפשה קבוצת הורים בבית קברות? • תבלין לשבת

גם משה רבינו ידע: לכל דבר יש סוף • למה לדחות למחר? מי הבטיח לכם שיהיה מחר? מחפשים זמן איכות עם הילדים? עשו זאת היום! • תבלין לשבת פרשת וילך

מה חיפשה קבוצת הורים בבית קברות? • תבלין לשבת



"וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם בֶּן מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה אָנֹכִי הַיּוֹם לֹא אוּכַל עוֹד לָצֵאת וְלָבוֹא וַד' אָמַר אֵלַי לֹא תַעֲבֹר אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה"

רש"י: אנכי היום: היום מלאו ימי ושנותי, ביום זה נולדתי וביום זה אמות. דבר אחר, לצאת ולבא בדברי תורה, מלמד שנסתמו ממנו מסורות ומעינות החכמה.

פסוקים אלו ומפרשיהם, מפתיעים בעיסוק בפרט לכאורה לא משמעותי, גילו של משה רבינו. אנו למדים שמשה עצמו מתעסק בזה ומספר שזהו גם יום הולדתו. כמו כן, נוקט רש"י בציטוט הקשה "שנסתתמו ממנו מסורות ומעיינות החכמה".

יש הורים שמתקשים לתקשר עם ילדיהם, בעוד כמובן הילדים מתקשים לתקשר עם עצמם ועם העולם. הרחבתי בנושא זה גם בעבר: כאשר ישנם קשיים בהתנהגות או בתקשורת, היחידים שיכולים לפתור זאת עם במחיר הנמוך ביותר ובמידה הפחותה ביותר, הם ההורים, והם אלו שצריכים לקבל כלים להתמודדות.

אבל גרוע מכל הוא מצב בו בסדר העדיפות של ההורים, הילדים נמצאים במקום של ה'מובן מאליו'. מקום שבו אם לא היום, אז ניתן לילד את תשומת הלב שלו מחר.

מי אמר לכם שיהיה מחר? מי מבטיח לכם שתוכלו לתת להם את האהבה הזאת מחר?

מול הקבר - רוצים להיות עם הילדים

בקורס האחרון להורים לילדים מתבגרים, הלכנו יחדיו לבית העלמין. רגע לפני שאתם מרימים גבה בתמיהה, זהו המעשה הפשוט ביותר של 'הזכרת יום המיתה' המובאת רבות בספרים הק'.

שם, כל אחד, עמד בתורו מול חלקת קבר פתוחה, כאשר שלט קטן מנציח את שמו. ניסינו לחשוב מה היינו רוצים לעשות לו נותר לנו רק 12 שעות של חיים. לרוב, התשובה הראשונה היא "להיות עוד זמן עם ילדי". אז הנה אני שואל אתכם. למה אתם לא עושים זאת היום, כל עוד זה אפשרי??

גילו של משה רבינו, יכול להוכיח לנו שלכל דבר יש סוף. לחיים שלנו או לאפשרות שלנו לתת.
יום פטירתו של משה דווקא ביום הולדתו מלמדת אותנו בין היתר, שדווקא כאשר אנו סבורים שיש לנו מזל - מזלו של אדם גובר ביום הולדתו, 'יום גינוסיא שלו' - הכל יכול להשתנות. הנה לנו עוד הוכחה, שאין שום דבר בטוח בעולם הזה - ולכן יש לנצל כל כרגע שאפשר.

אל נא תשכחו, שמה שאתם יכולים לעשות היום ולתת היום, זה רק היום!

ואם משה רעיא מהימנא הגיע ליום בו הוא אומר בעצמו "לֹא אוּכַל עוֹד", אז מי אנחנו שנוכל לומר ברוגע "לי זה לא יקרה".

שנה חדשה מוצלחת, ערב יום כיפור, יום של חשבון נפש ושל התחלות חדשות

שאלות שמאמן היה שואל אותך באימון:
א. לו היה לכם את כל הכסף שאתם צריכים ולא היו לכם שום דאגות, איך הייתם מבלים עם ילדיכם?
ב. איך אתם יכולים לבלות עם ילדיכם אחרת ממה שבליתם איתם עד היום?

בברכה

תבלין זה נכתב בהשראת מילותיו הארונות של סבי ז"ל פסח בן יוסף

יוסף חיים בולטון, מאמן בכיר בקאוצ'ינג [email protected]

תבלין משה רבינו זמן יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד