כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מארין לה פן: לאסור חבישת כיפות ברחובות צרפת

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת דורשת: לאסור חבישת כל כיסוי ראש דתי בחנויות, בתחבורה ציבורית וברחובות, וגם תפילה בציבור • מנהיג המועצה היהודית: "קנאות חילונית"

מארין לה פן: לאסור חבישת כיפות ברחובות צרפת
מנח_זרקא

ראש המפלגה הימנית הקיצונית בצרפת, מארין לה פן, קראה אתמול (ו) לאסור על חבישת כיפות ורעלות בציבור. בראיון לעיתון 'לה מונד', אמרה לה פן כי יש לאסור כיסויי ראש דתיים בחנויות, בתחבורה ציבורית או ברחוב.

כשנשאלה אם האיסור על כיסויי ראש צריך לכלול גם כיפות, אמרה: "מובן שאם הרעלה אסורה, יש לאסור גם על חבישת כיפה בציבור". כמו כן, היא שבה וקראה לאסור תפילות בציבור, אוכל כשר או חלאל (דרישת המוסלמים לבשר המותר לאכילה) בבתי ספר.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, גינה את דבריה ואמר: "כל מה שמפלג אנשים ומפריד ביניהם אינו הולם, ועלינו ליישם את החוקים, החוקים היחידים שאנחנו מכירים - חוקי הרפובליקה והחילוניות".

ריצ'ארד פרסקיה, העומד בראש המועצה היהודית בצרפת, אמר כי הצהרותיה של לה פן מראות ש"ישנם קנאים חילוניים בדיוק כפי שיש קנאים דתיים. אני מתנגד לשניהם".

עטיית בורקות, הכיסוי המכסה את כל הפנים, נאסר בצרפת לפני כשנה וחצי, בחוק שיזם הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי. על פי החוק, נאסר להופיע בציבור כשהפנים מוסתרים לחלוטין - בין היתר על ידי כיסויי ראש מוסלמיים מסוימים, כגון "בורקה" או "ניקאב" - כדי לאפשר את זיהויים על ידי רשויות החוק.
כיפה צרפת מארין לה פן בורקות תפילה בציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד