י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עמותת חזון ישעיה תפורק בשל תרמית מתמשכת • חשיפה

בעקבות חקירת ההונאה בעמותה, תלונות שהתקבלו מתורמים על מצגי שוא, ובקשת העובדים לפירוק כדי להבטיח את זכויותיהם - הורה בית המשפט לפרק את העמותה

עמותת חזון ישעיה תפורק בשל תרמית מתמשכת • חשיפה

חשיפה: שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ הורה ביום חמישי האחרון על פירוק עמותת 'חזון ישעיה', בעקבות דרישת רשם העמותות. הטענה המרכזית לסגירת העמותה הייתה כי החל מראשית שנת 2012 מתנהלת כנגד העמותה חקירה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל.

ראשי ומנהלי העמותה נעצרו ושוחררו בעבר, לאחר שבעמותה נמצאו חשדות לביצוע עבירות מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ופעולות שלא בהתאם למטרות העמותה, תוך הטעיית התורמים לעמותה והגופים הממשלתיים שתקצבו חלק מפעילותה.

כך למשל, תלונות שהוגשו במשטרת ישראל על ידי תורמים של העמותה בחו"ל העלו, כי העמותה אינה עושה שימוש בכספי התרומות כפי שהוצהר על ידה, והיא מנפחת באופן מאסיבי את מספר הנזקקים והנתמכים להם היא מסייעת.

לטענת רשם העמותות, על ידי מצגי שוא אלה הצליחה העמותה לגייס עשרות מיליוני שקלים מדי שנה.

ב24.4 מונה מפרק זמני לעמותה, ובו ביום הוגשה בקשה נגדית של העמותה להורות על ביטולו. בעקבות כך, ב23.5 הורה השופט כי יש להותיר את צו מינוי מפרק זמני על כנו, היות ונמצאו ראיות לכאורה המספקות עילת פירוק לעמותה.

העמותה התנגדה לבקשת הפירוק, וטענה כי האשמות המופנות כלפיה וכלפי מי שעומד בראשה, אברהם ישראל, מקורן בגורמים שונים שכל מטרתם היא להפלילו, למוטט את העמותה, להשתלט על ניהולה ולשים את ידם על נכסיה הרבים.

עובדי העמותה תמכו בבקשת הפירוק, היות וקבלת צו הפירוק הוא קריטי לתשלום השכר שלא שולם להם בחודש האחרון, והיות שזכויותיהם יתקבלו רק עם פירוק העמותה. עוד ביקשו העובדים כי בית המשפט יורה למפרק לפרוע להם סכומי כסף בהתאם לשיקים המוחזקים בידיהם ואשר טרם נפרעו.

תורמי העמותה תמכו אף הם בבקשת הפירוק, משהתברר להם כי העמותה התנהלה בדרכי מרמה והסתר, והציגה מצגי שווא.

העמותה אשר הוקמה ביוזמתו של אברהם ישראל נוסדה ונרשמה כדין בשנת 1998. היא הפעילה רשת הומניטארית לתמיכה בנזקקים, ניהלה פרויקטים רבים, ביניהם רשת בתי תמחוי וחלוקת מזון לנזקקים, רשת מרפאות שיניים, בתי ספר, גני ילדים ומרכז להכשרה מקצועית.

כאמור, ביום חמישי נתן בית המשפט את ההחלטה הסופית על פירוקה של העמותה.
חזון ישעיה עמותה בית המשפט פירוק עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד