כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צעירי האיחוד הלאומי לנתניהו: הצל את מעריב

ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי םנתה לראש הממשלה במכתב: דאג לרווחתם של עובדי 'מעריב' והצל את העיתון • "לטובת הפלורליזם המחשבתי ומגוון דעות"

צעירי האיחוד הלאומי לנתניהו: הצל את מעריב

מצבו הקשה של עיתון 'מעריב', שנרכש בימים אלו בידי איש העסקים שלמה בן צבי, ופיטוריהם הצפויים של מאות מעובדיו, הביא את ההנהגה הצעירה ב'איחוד הלאומי' לשגר מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו הוא מתבקש "הצל את עיתון מעריב מקריסה".

חברי ההנהגה כותבים: "בימים אלו נלחם עיתון מעריב על חייו. עיתון הוא כלי חשוב בכל מדינה דמוקרטית, ובוודאי במדינה כמו שלנו שמרובה בגוונים ודעות.

"מסיבות כאלו ואחרות נקלע מעריב לקשיים כלכליים עצומים ולכן יפוטרו כנראה כ-2000 עובדים. יש לזכור - מדובר באנשים עובדים, גם אנשים שעובדים בעיתון כבר 30 שנה. פיטורים של 2000 איש יגררו באופן מיידי עלייה באבטלה בישראל, ופגיעה כלכלית קשה בהמון משפחות עד כדי כניסה למעגל העוני חס ושלום.

"לעיתים רבות איננו מסכימים עם תוכן הדברים שכתובים בעיתון. מן הסתם גם אתה, כבוד ראש הממשלה, לא תמיד מסכים עם הדברים הנכתבים בו, אך יהיו דעותיו של ערוץ תקשורת אשר יהיו, מוטלת עלינו החובה לשמור על מגוון דעות בחברה ולמנוע את שבירת מטה לחמם של אנשים כה רבים.
רק לאחרונה התגייסו שרים וחברי כנסת רבים כדי למנוע את סגירתו של ערוץ 10. באמת שניסינו לבחון מדוע חשוב יותר להציל את ערוץ 10 מאשר את עיתון מעריב, ולא מצאנו. אותן הסיבות שהובילו את הממשלה בראשותך לסייע לערוץ 10 צריכות להנחות אותך גם כעת ולהורות על הצלת עיתון מעריב.

"בנוסף, ניתן להסתכל על עיתון כעל עסק קטן. כשם שממשלתך עוזרת – ובצדק - למפעלים להינצל מסגירה ופיטורי עובדים כאשר הם נקלעים למשבר, כך יש לסייע גם לגוף תקשורת שנקלע למשבר דומה".

והמכתב מסתיים: "לטובת המשפחות של העיתונאים במעריב, לטובת הפלורליזם המחשבתי בישראל, לטובת הכלכלה, לטובת ציבור קוראי העיתון, אנו מקווים שלא תישאר אדיש לזעקתם של עובדי עיתון מעריב".

על המכתב חתום אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה.
מעריב האיחוד הלאומי בנימין נתניהו שלמה בן צבי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד