כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אצל המוסלמים - ארה"ב לעולם תהיה אויב

דוקא בפעמים בהם ניסו האמריקאים לסייע למוסלמים - הם ספגו מהם מכה, פיגוע או טבח אלים • המוסלמים רואים בארה"ב אויב בעצם קיומה, ובקיומן של עקרונותיה

אצל המוסלמים - ארה"ב לעולם תהיה אויב



הטרור האסלאמי הוא חלק בלתי-נפרד מההוויה האמריקאית מאז מלחמות ארה"ב נגד פירטים מוסלמים בלוב, אלג'יריה ותוניסיה ב-1805-1801 ו-1820.

הטרור האסלאמי האנטי-אמריקאי ניזון מחזון אימפריאליסטי ומהתנגדות שורשית לערכי-יסוד אמריקאים, ללא קשר למדיניות ארה"ב.

הטרור האסלאמי ציין את ה-11 לספטמבר 2012 בתקיפת שגרירויות ארה"ב בלוב, מצרים, תוניסיה ותימן ובהזדהות עם בן-לאדן, למרות שארה"ב סייעה להפלת משטרי קדאפי ומובארק, על אף הלחץ האמריקאי על ישראל וחרף הסיוע האמריקאי הנדיב לרשות הפלשתינית. כוחות הביטחון הערביים לא מנעו את התקיפה.

אשליות "האביב הערבי", "המזרח התיכון החדש" ו"ויתורים כואבים למען השלום" נחשפות בערוותן...

הטרור האסלאמי התביית על ארה"ב למרות שהנשיא אובמה הורה להוציא כל התייחסות לטרור אסלאמי מספרי ההדרכה בצבא, ב-CIA, ב-FBI ובשאר זרועות הלוחמה בטרור. הטרור האסלאמי לא מתחשב בעובדה שאובמה הורה להימנע משימוש במונח "טרור אסלאמי" ומתייחס לאירועי טרור אסלאמי בארה"ב כ: "קיצוניות חריגה", "אלימות במקום עבודה" ו"אסון מעשה ידי-אדם".

הטרור האסלאמי סימן את ארה"ב כמטרה המרכזית למרות שהנשיא קרטר סייע למהפכת חומייני, על אף הסיוע הקריטי שהעניק הנשיא רייגן למוג'אהידין במלחמתם נגד הכיבוש הסובייטי באפגניסטן והכרתו באש"פ, חרף מלחמת הנשיא קלינטון בסרביה שהביאה לעצמאות בוסניה וקוסובו המוסלמיות, וללא-קשר לנחישות אובמה להידבר עם – ולא להדביר – משטרי טרור מוסלמים.

הטרור נוהג לפגוע ביד המסייעת לו. לדוגמא, ה-11 לספטמבר 2001 תוכנן כאשר קלינטון הושיט יד לעולם המוסלמי, ובמיוחד לפלשתינים. רצח 17 המלחים האמריקאים באוקטובר 2000 בנמל עדן התרחש כאשר קלינטון לחץ לוויתור ישראלי חסר-תקדים. רצח 257 האנשים באוגוסט 1998בשגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה ארע כאשר קלינטון הפעיל לחץ ברוטלי על נתניהו. רצח 19 חיילי ארה"ב ב-1995/6 בסעודיה היה כאשר ערפאת ביקר בהתמדה בבית הלבן. רצח 270 נוסעי טיסת "פאן-אם 103" בדצמבר 1988 התרחש כאשר רייגן הכיר באש"פ. רצח 300 חיילי המרינס ב-1883בפיצוץ שגרירות ארה"ב ומפקדת המרינס בבירות התחולל כאשר חיילי ארה"ב ניסו לשבש את מלחמת ישראל באש"פ.

השנתיים האחרונות ב"רחוב הערבי" חשפו את עוצמת הטרור, השנאה, הבוגדנות הבין-מוסלמים המאפיינים את המזרח התיכון מאז המאה ה-7.

תחושות אלו מופנות גם כלפי ארה"ב הנתפסת כיריב הצבאי, הכלכלי והדיפלומטי המרכזי של משטרים פורעי-חוק מוסלמים. הם רואים בארה"ב את "המכה" של חופש דת, דיבור, תנועה, התאגדות, כלכלה ואינטרנט ושחרור האישה – איום קיומי, ברור ומידי.

שורש הטרור האסלאמי נעוץ במאפייני האסלאם השואף להכנעה טוטלית - פיזית וערכית – של "המאמינים" ו"הכופרים", ולכן מטפח כפייתיות, חוסר-סובלנות, שלילת-ביקורתיות וחינוך לשנאת "האחר". מכאן טיפוח הג'יהאד, הרג מומרים, רצח על "חילול כבוד המשפחה", "מילת נשים", "שוהדא", ועוד.

תפישת העולם של האסלאם הרודני-אימפריאליסטי מייצגת את רוב החברות המוסלמיות, הנתונות לאינדוקטרינציה שיטתית בת 1,400 שנים של הממסד הדתי, רעיוני, חינוכי, צבאי. לכן, הטחת ביקורת באסלאם, ובמיוחד בנביא מוחמד, ראויה כביכול לעונש חריף ואפילו למוות.

הרהורי-לב במאבק בטרור ולקדום השלום מתרסקים על צוקי המציאות. אשליית "האביב הערבי" נחשפה על ידי "החורף הערבי" הסוער המתעצם. ניצחון הדמוקרטיות המערביות מחייב בהירות מוסרית ומבצעית והגדרה מדויקת של הסכנה הברורה והמידית – הטרור האסלאמי העולמי.

שגריר (בדימוס) יורם אטינגר, "במחשבה שנייה: יוזמה ישראל-ארה"ב" "חדשות מחלקה ראשונה"

יורם אטינגר אמריקה מוסלמים שנאה פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד