כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"בסערה השמיימה" • הלווית רב"ט נתנאל יהלומי הי"ד

על קברו הטרי, נשא אביו הספד: "מתפללים שתהיה החלל האחרון במדינת ישראל" • "היה לו חשוב להקפיד על ההלכה" • אחותו: "אנחנו נפרדים רק בגוף, העולם הוא עולם רגעי וחולף"

משפחת יהלומי ליד הקבר. צילום: פלאש90
משפחת יהלומי ליד הקבר. צילום: פלאש90

מאות בני אדם ליוו אמש (מוצ"ש) את רב"ט נתנאל יהלומי הי"ד, לוחם התותחנים מהיישוב נוף איילון, שנהרג בקרב בגבול מצרים, בדרכו האחרונה. מסע הלוויה יצא מבית המשפחה בנוף איילון, ונתנאל נטמן באדמת בית העלמין במודיעין לקראת השעה שתיים.

על קברו הטרי, נשא אביו הספד ואמר: "לפני יותר מ-20 שנה נולד לנו תינוק. בחרנו בשם נתנאל כי הייתה לנו הרגשה שה' נתן לנו מתנה. זכינו למתנה נפלאה שעכשיו אנו מחזירים לבורא עולם. אנחנו מתפללים ומתחננים שאתה תהיה החלל האחרון בעם ישראל".

גם אחותו, אביטל, נשאה דברים: "לא חשבתי שנצטרך להיפרד כל כך מהר, בלי הכנה, שפשוט נשמתך תעלה כך בסערה השמיימה. אבל בהתבוננות נוספת אפשר לראות שאנחנו נפרדים רק מגוף. נכון - לא נראה עוד את החיוך, את השובבות בעיניים יחד עם הרצינות. העולם הזה הוא עולם רגעי וחולף ואנחנו קשורים בקשר נצחי, קשר נשמתי, ואני לא באמת נפרדת".

"היה לו חשוב להקפיד על ההלכה", תיאר האב בכאב בראיון לגלי צה"ל. "בשיחת הטלפון האחרונה שקיימנו הוא שאל שאלה הלכתית - ובזה הסתיימה השיחה. רציתי לחזק אותו ואמרתי לו שהשירות שהוא עושה חשוב למדינת ישראל".

נתנאל לא סיפר למשפחתו הקרובה היכן בדיוק הוא משרת. "אני ידעתי שהוא שומר על קו במקום מסוים, אבל הוא נמנע מלספר פרטים מבצעיים או מקום מדויק", אמר הרב.

יהלומי סיפר עוד כי כי בנו היה מאוד גאה לשרת בצבא ותיאר את מאמציו להתקבל לשירות קרבי, למרות הפרופיל הרפואי הנמוך יחסית. "היה לו מאוד חשוב להיות קרבי, והפרופיל לא היה כל כך גבוה, ניסיתי לסדר לו שריון וזה לא הצליח. אז הוא הלך לתותחנים ולצערנו גם בתותחנים נופלים חיילים".

מפקד החטיבה של נתנאל סיפר אמש על הקרב בו נפל נתנאל הי"ד, ואמר כי החיילים נתקלו בשלושה מחבלים שפתחו עליהם באש מכיוון מערב. נתנאל הספיק לירות שלושה כדורים ולהרוג את אחד המחבלים. אך מאחר שהם הפתיעו את הכוח, הוא לא הספיק לחבוש קסדה ונפגע מכדור בראשו.















נתנאל יהלומי לוויה מודיעין הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד