י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בגלל חוב • ת"ת להורים: מוות לילדים וייסורים

חוב של 600 שקלים הספיק ל'תלמוד תורה יעבץ' בירושלים לכתוב למשפחה: מי שלא משלם "בניו ובנותיו מתים כשהם קטנים, וצרות וייסורין באים עליו ועל כל בני ביתו"

צילום אילוסטרציה, פלאש 90
צילום אילוסטרציה, פלאש 90

מוות לילדים וייסורים - אלו הם חלק מהדברים שמייחלת הנהלת תלמוד תורה 'יעבץ' בירושלים להורים שלא שילמו חוב במועד.

עיתון 'מעריב' מדווח על המכתב, שתכניו אינם משתמעים לשתי פנים: נציגי הישיבה לא בוחלים במילים ובאיומים במטרה לגבות חוב של מאות שקלים.

המכתב נשלח אל ההורים, מתייחס לשני אחים, בני שש ושבע, שלמדו במוסד הירושלמי, בו לומדים כ-100 ילדים, וממוקם בסמוך לישיבת יעבץ בשכונת הבוכרים, בשנה שעברה.

מהמכתב עולה הדרישה לחוב של שנת הלימודים הקודמת, שהצטבר לסכום של 600 שקלים. כיום לומדים שני הילדים בתלמוד תורה חרדי בשכונת רמות, לאחר שהמשפחה עברה להתגורר באזור.

"בניכם למדו אצלנו עד סוף שנת הלימודים תשע"ב ויש לכם עדיין חוב בסך 600 שקלים", נכתב. "אנחנו מבקשים לשלם את החוב באופן מיידי, בלי שום הוראת היתר, ואין לכם מחילה על עיכוב התשלום ועל הגזל שבידיכם".

בהמשך נכתב: "כל זמן שגזל של הקדש בידו של אדם, אין תפילתו נשמעת, ובניו ובנותיו מתים כשהם קטנים, וצרות וייסורין באים עליו ועל כל בני ביתו".

בסיום התווסף למכתב בכתב יד: "מן הראוי לזכור את הכרת הטוב שהשקיעו בבניכם, ולשלם את החוב". למכתב צורף תא דואר שאליו ניתן לשלוח את התשלום באמצעות המחאה.

את המכתב קיבל אביהם של שני הילדים, שהודה בפני כתב 'מעריב' בקיומו של החוב, אך מתקשה להבין את הניסוחים הבוטים שבהם בחרה ההנהלה כדי לגבות את התשלום. לדבריו, בכוונתו לשלם את החוב לישיבה לאחר החגים. החוב שאותו דורש המנהל הוא על הפרשים בהם למדו ילדיו בתלמוד בחודש אוגוסט האחרון.

לדברי האב, מנהל תלמוד התורה לא שלח לפני כן מכתב כלשהו שבו דרש את תשלום החוב. "הוא התקשר כמה וכמה פעמים לאשתי והטריד אותה בטלפון על החוב, אבל זה המכתב הראשון שהוא שלח", אומר האב. "ערב יום כיפור לקבל כאלו קללות זה לא נעים".

מנהל 'תלמוד תורה יעבץ', הרב בנימין כהן, אמר בתגובה ל'מעריב': "השם שלי לא מופיע במכתב. אני בכלל לא אחראי ולא מנהל".
תלמוד תורה יעבץ מכתב שכונת הבוכרים חוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד