כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קברי יהודים חוללו בבריסל • המשטרה: "מחפשים אוצרות"

ארבעה קברים נותצו וחוללו, ועצמות הנפטרים פוזרו, בבית העלמין היהודי העתיק בדרום בריסל • רב הקהילה: השלטונות עדיין לא מאפשרים הבאת העצמות לקבורה

בית קברות עתיק. צילום ארכיון
בית קברות עתיק. צילום ארכיון

חילול קברים מחפיר בבלגיה: עצמותיהם של ארבעה יהודים בלגיים, שנקברו בבית העלמין העתיק בדרום בריסל - בו טמונים כ-700 יהודים - מתגלגלות בביזיון בבית העלמין היהודי מזה חודשיים.

המחזה המזעזע התגלה כאשר יהודי תושב ארה"ב הגיע למקום - בו שוררת הזנחה קשה - ביום היארצייט של אביו, היהודי הזדעזע לגלות כי השער המרכזי של בית העלמין פרוץ ומנותץ, ועצמות אדם מתגלגלות בביזיון מוחלט בין ארבעה קברים שמצבותיהם נותצו ופוזרו, הקברים נחפרו ושלדי הנפטרים פוזרו.

היהודי המזועזע הזעיק את המשטרה למקום. לדברי אנשי המשטרה לא מדובר במעשה על רקע אנטישמי או לאומני, אלא על בסיס פלילי, מאחר וגויי הסביבה משוכנעים שהיהודים קבורים עם תכשיטים, והם ציפו למצוא אוצרות בחפירת הקברים.

הרב מנחם חדד, רב בבריסל, אומר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בבית עלמין יהודי עתיק שכבר אינו בשימוש שנים רבות, ואשר הוכרז כאתר תיירותי. לדבריו, בית העלמין פתוח במשך כל שעות היום, ובלילה ניתן לפרוץ אליו בקלות. בית העלמין אינו שייך לחברה קדישא ואינו באחריותה.

הרב אברהם גיגי, רבה הראשי של בריסל, מסביר ל'בחדרי חרדים': "המקרה הזה אירע כבר לפני חודשיים, אנחנו בקשנו לטפל בעצמות המפוזרות, אבל קבלנו הודעה כי מאחר ומדובר באתר היסטורי אין לנו רשות לגעת בשום חפץ ללא אישור הממשלה. כבר לפני חודש הגשנו בקשה לאישור כדי שנוכל להביא את העצמות לקבר ישראל, ולמנוע בזיון המת, אבל לצערי עדיין לא קבלנו אישור לכך.

"בינתיים נותרו העצמות מפוזרות, והדבר היחידי שהצלחנו לעשות, זה לכסות את העצמות, רק כשנקבל אישור ממשלתי נוכל לעשות לוויה, לקבור את העצמות ולתקן את השער הפרוץ. אין לנו מושג כמה זמן תיקח קבלת האישור, זה תלוי בממשל".
בריסל עצמות בית קברות חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד