כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרמטכ"ל סייר בהר חריף: גם כשגבול סיני ייסגר - האיום לא ייפסק

רא"ל גנץ נפגש סייר במקום התקרית בהר חריף, נפגש עם הלוחמים והלוחמות שהביאו לסיומה המהיר, ושיבח את פעולתם הנחושה

צילום: גל אשוח, דובר צה"ל
צילום: גל אשוח, דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, סייר הבוקר בהר חריף, במקום בו אירעה תקרית הירי בגבול ישראל-מצרים, שבמהלכה נהרג רב"ט נתנאל יהלומי, ביום שישי בצהריים ונפצע חייל נוסף.

הרמטכ"ל נפגש עם לוחמי התותחנים וקרקל, שהיו מעורבים בתקרית ושבפעולתם המהירה סיכלו, ככל הנראה, פיגוע גדול בעורף ישראל. הלוחמים תיארו בפני הרמטכ"ל את השתלשלות האירועים. בין השאר תיאר סמל הכוח של קרקל איך הוביל את הלוחמים, זיהה את האויב וחתר למגע. בין חיילי הכוח הייתה לוחמת, קלעית בתפקידה, שהסתערה קדימה ופגעה באחד המחבלים.

במפגש עם הלוחמים הביעה הרמטכ"ל הערכה לכל המעורבים בתקרית הירי. "אנחנו לוחמים המגנים על הגבולות, יש היתקלויות וכל מי שבחר להיות לוחם יודע שדבר כזה יכול לקרות. אני חושב שנתנאל (יהלומי) ז"ל מימש את העניין עד תום, במלוא מובן המילה. נתנאל דילג, יצר מגע, נלחם ונהרג – כל אחד מכם יכול להיות הוא", אמר רא"ל גנץ, "אני בטוח שאם נתנאל היה כאן איתנו הוא היה אומר שצריך להמשיך במשימה". הרמטכ"ל שיבח את עבודתו של גדוד קרקל בתקרית ובשנה האחרונה.

רא"ל גנץ הדגיש כי "גבול סיני ימשיך לאתגר אותנו. נעשה מאמץ אדיר בשנתיים האחרונות לסגור את הגבול והוא ייסגר, אך גם כשייסגר לא יופסק האיום".

<
הר חריף בני גנץ גבול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד