י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ב'אברהם יצחק' יחגגו בית השואבה רק לילה אחד

פרסום ראשון ובלעדי: בחסידות 'תולדות אברהם יצחק' לא יקיימו השנה שמחת בית השואבה מידי לילה כבכל שנה • בכל לילה יתקיים טיש בליווי תזמורת, אך ללא ריקודים • ומה הסיבה

האוהל המוקם. צילום: בחדרי חרדים
האוהל המוקם. צילום: בחדרי חרדים

המונים נוהרים מידי שנה בימי חול המועד סוכות לסמטאות מאה שערים, שם הם משייטים בין החסידויות השונות, העורכות מידי ערב שמחת בית השואבה. אלא שהשנה, לראשונה, הוחלט בחסידות תולדות אברהם יצחק - אחת משלושת המוקדים הגדולים בשכונה - לקיים שמחת בית השואבה אחת בלבד.

ההחלטה, המתפרסמת כאן לראשונה, כוללת גם את אופן קיום השמחה, כך יתקיים בכל יום טיש עם האדמו"ר בליווי תזמורת, אך ללא ריקודים, ובכך יקיימו בחסידות את שמחת בית השואבה המסורתית. לילה אחד בלבד תתקיים שמחת בית השואבה בליווי ריקודים כנהוג.

בחסידות מסבירים את הסיבה, בשל רצונם של החסידים בקיום 'טיש', ובשל העובדה שכאשר מתקיימים ריקודים מידי לילה, אט אט הדבר נשחק והופך ללא רלוונטי אצל רבים מהחסידים.

בתוך כך, בחסידות נערכים בימים אלו לימי חג הסוכות מזווית נוספת - לראשונה בהיסטוריה הולך ונבנה בימים אלו אוהל ענק המשולב בסוכה, ובו יתקיימו הטישים, שמחות בית השואבה והריקודים.

בשנים שעברו נאלצו בחסידות להסתפק בסוכה קטנה שנבנתה על יד בית המדרש הממוקם ברחוב עין יעקב בשכונת מאה שערים בירושלים, תוך הסתמכות על השכנים שנתנו הסכמה להרחיבה מספר מטרים בודדים. אך השנה כאמור - הוחלט על הקמת אוהל ענק.

בימים אלו כבר נשלמת בנייתו של האוהל ברחוב סלנט בשכונה, מרחק קטן מבית המדרש ומביתו של האדמו"ר המתגורר בסמיכות. האוהל עצמו נבנה בשטח של הכנסת אורחים 'לינת החסד'. בחסידות אומרים כי האישור לבנייתו של האוהל התקבל מחיים כהן, ראש הארגון.

"השנה", מסביר גורם בחסידות, "הבינו כי יש צורך בכך, מכיוון שהסוכה הקבועה צרה מלהכיל את מאות החסידים שמגיעים להשתתף בטישים ובשמחות בית השואבה, ובמיוחד כשיש רבים שמגיעים לאו דווקא מתוך החצר".







תולדות אברהם יצחק חסידות אוהל שמחת בית השואבה שינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד