י"ד סיון התשפ"ד
20.06.2024

ירידה של 35% במספר הילדים שנפגעו בתאונות אופניים בערים

בשנת 2011 נפגעו 50 ילדים בתאונות אופניים בערים, לעומת שנת 2010, שבה נפגעו 77 ילדים. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה צריכה להגביר את ההסברה והחינוך בקרב ילדים על החשיבות שבחבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים"

ירידה של 35% במספר הילדים שנפגעו בתאונות אופניים בערים



עמותת אור ירוק מדווחת כי בין שנת 2010 ושנת 2011 חלה ירידה של 35% במספר הילדים (0-14) שנפגעו בתאונות אופניים, בערים. (הנתונים מתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתייחסים לשנים 2003-2011).

בשנת 2011 נפגעו 50 ילדים בתאונות אופניים בערים, לעומת שנת 2010, שבה נפגעו 77 ילדים בתאונות אופניים בערים. בפילוח לפי חומרת הפגיעה עולה, כי 12 ילדים נפצעו קשה בתאונות אופניים ו-38 ילדים נפצעו קל, בשנת 2011. בממוצע נפגעים 96 ילדים מדי שנה בתאונות אופניים בתחום העירוני (מתייחס לשנים 2003-2011)

ביום הכיפורים בשנת 2011 צוותי מד"א טיפלו בכ-250 ילדים, רובם הגדול נפגעו כשרכבו על אופניים וקורקינט או החליקו על גלגיליות. (נתוני מד"א לא חופפים לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מאחר ונתוני מד"א מתייחסים לכל קריאה שנתקבלה ואילו נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתייחסים רק לפתיחת תיקי תאונות דרכים).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לקראת יום כיפור, המדינה צריכה להגביר את ההסברה והחינוך, בקרב ילדים על החשיבות שבחבישת קסדה. תאונות אופניים רבות מאופיינות בפגיעות ראש ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. הנתונים מראים כי ניתן לצמצם באופן משמעותי את היפגעות הילדים שרוכבים על אופניים. מחקרים בעולם הראו כי חבישת קסדה יכולה לצמצם את הסיכון לפגיעת ראש עד 85%."

בתל אביב, נפגעים בממוצע 12 ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים. בבני ברק, נפגעים בממוצע שישה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים. בירושלים, נפגעים בממוצע חמישה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים. ברחובות ובחולון, נפגעים בממוצע ארבעה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים. בראשון לציון, נפגעים בממוצע שלושה ילדים (0-14) בשנה, בתאונות אופניים.

האופניים הפכו בשנים האחרונות לכלי תחבורה נפוץ ברחובות הערים ובכבישי הארץ. הרכיבה על אופניים פופולארית בקרב בני כל הגילאים, אך בעיקר בקרב ילדים. האופניים הינם כלי תחבורה זול, ידידותי לסביבה, תורם לשמירה על הבריאות והכושר ויוצק תוכן לבילוי שעות הפנאי. אלא שרוכבי האופניים הינם אוכלוסייה פגיעה במיוחד בקרב משתמשי הדרך. האופניים הינם כלי תחבורה דו גלגלי ולכן גם פחות יציב. התנגשות או מהמורות ובורות בכביש, עלולים לגרום לאובדן שליטה ונפילה מהאופניים.

בכל שנה עולה מספר הילדים שרוכבים על אופניים, במיוחד ביום הכיפורים. למרות שמכוניות לא נוסעות בכביש, אחוז היפגעות הילדים שרוכבים על אופניים וקורקינטים או מחליקים על גלגליות או סקייטבורד, גבוה, ביחס לכל יום אחר בשנה. כדי להימנע מפגיעה חמורה, יש להקפיד על חבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. הקסדה סופגת את המכה במקום הראש ולמעשה מפזרת את המכה על פני כל שטח הקסדה. ממחקר שנערך על ידי ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר אילן בשיתוף עמותת "אור ירוק", עולה כי רק 27% מהתלמידים שדיווחו כי רכבו על אופניים, עשו זאת תמיד עם קסדה לראשם. בנוסף יש להצטייד במגני ברכיים, כפפות, מחזירי אור וביגוד זוהר, אשר מגדילים את הנראות.
אור ירוק אופניים רכיבה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד