כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדתייה שהסעירה את הפייסבוק "לא מתחרטת"

איילה בן נפתלי הצטלמה ליד סודנים - והעלתה לפייסבוק תמונה תחת הכותרת: "סיור לילי בספארי בדרום תל אביב" • המתייפיפים מהשמאל תקפו אותה אישית ואיימו על חייה

התמונה המדוברת. צילום: הפייסבוק של איילה בן נפתלי
התמונה המדוברת. צילום: הפייסבוק של איילה בן נפתלי

סערה פוקדת בימים האחרונים את רשת האינטרנט לאחר שאיילה בן נפתלי, גולשת דתייה, העלתה לדף הפייסבוק האישי שלה תמונה שבה צולמה באזור התחנה המרכזית הישנה בתל- אביב כשהיא עומדת סמוך למהגרים אפריקנים.

את התמונות היא מיקמה באלבום תחת השם: "סיור לילי בספארי בדרום תל-אביב", כשלצד אחת התמונה היא הוסיפה את התיאור: "אין שלטים שאוסרים להצטלם עם החיות המוצגות, לא היו שלטים שאסרו האכלה, אבל על זה ויתרנו".

מאז היא זכתה לטוקבקים ביקורתיים ומחזקים, נאצות ואיומים, קבוצת תמיכה ותוך יממה התמונה הופצה בכל מקום באמצעות שיתופים של אחרים ברשת החברתית והפכה להיות גולת הכותרת בעיתוני ובאתרי החדשות בישראל.

רוב התגובות ברשת החברתית ובתקשורת היו זועמות ומסיתות נגד הציבור הדתי והחרדי. "אגב, כל אחד יכול לקום ולהצטלם במאה שערים ליד מלא דוסים ולהגיד הם חיות, אבל אנחנו בני אדם לא כמוהם, חיות", כתב גולש אחד בתגובה.

אחר כתב: "אמן, עוד יקום היטלר, ויקח את כל הדתיים ויעשה לכם שואה כך שתסבלו את הדמעה האחרונה". גולש נוסף כתב: נמאס לי לחיות במדינת המתחנבלים".

עוד אחד כתב: "דתייה מסריחה", והרשימה עוד ארוכה.

רוב התגובות נכתבו בשבת, ולא אפשרו את תגובתה של הגולשת. מיד במוצאי השבת היא הגיבה: "שבוע טוב ומבורך לכל השמאלנים שבחרו להתארח בפרופיל הצנוע שלי. תודה על כל הודעות הנאצה, האיומים ברצח, באונס ובהבטחות שאני לא אגיע לעולם הבא בשל אי אהבתי לפולשים הבלתי חוקיים אשר מזהמים את נופי ארצנו. הזדהותכם עם פורעי חוק שלנים בגני שעשועים שנועדו לילדים משובבת נפש, ואני מקווה שעבור כל אחד מכם יוקם פסל הוקרה ראוותני בסומליה".

בודדים היו שהחליטו לתמוך בה, אמש נפתח דף תמיכה בעדה. "כולנו בעד איילה בן נפתלי", נכתב בכותרת. בתיאורו נכתב: "השמאלנים שונאי ישראל פצחו במסע הסתה ושנאה נגד איילה בן נפתלי שהתבטאה נגד הפולשים מסודן שגונבים את גבולנו ואונסים את נשותינו. תנו לנו לייק!". גולשת אחרת כתבה לה: "כלל הכבוד לך!!! המשיכי כך, וואאללה צודקתת, איילה, אנחנו איתך!! חזק ואמץ!!!!!".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' היא אומרת: "אין בי חרטה על פרסום הדברים, יש בי חרטה על כך שישראלים כותבים דברים כה מזעזעים וגסים ליהודיה שהביעה את צערה על שמד החברה היהודית ב"עיר העברית הראשונה", ועוד בשבת קודש. מצידי, אין בי קפידא עליהם - מתפללת שיחזרו בתשובה".

על התמונה שצולמה היא מספרת: "ביום חמישי סיירתי בדרום תל אביב, ומה שראיתי היה הרס וחורבן. בתי כנסת נטושים שהעלו צמחיה, למשל, בית כנסת אחד ממש בפארק לוינסקי שהוקף בשלוש גדרות תיל, יותר מבונקר צבאי על גבול עזה. הצטמררתי - איך איזור שהיה כל כך יהודי ושוקק חיים הפך לג'ונגל אפריקאי בו אף יהודי לא מעז להראות את פניו בלילות.

"העלתי את התמונות לפייסבוק שיש לי (בעוונותי הרבים, שה' יזכה את כולנו להתנתק במהרה) מתוך כאב אמיתי על השתלטות גויים אפריקאים מהסוג הגרוע ביותר על המקום.

"במוצאי שבת שובה מרוממת, פתחתי את המחשב - ונדהמתי. קיבלתי מאות תגובות והודעות פרטיות עם קריאות "לשרוף את כל הדוסים", איומים לרצוח אותי עם סכין קצבים ותגובות מזעזעות הרבה יותר שאינן ראויות לעלות לא רק באתר חרדי אלא בכל פורום ציבורי שהוא".
סודנים פייסבוק דת איילה בן נפתלי הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד