כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ערבים נגד חגיגות בר מצווה בכותל

איש אש"ף אחמד קריע בקמפיין נגד אירועי בר מצווה שמארגנת הקרן למורשת הכותל בשריד בית מקדשינו • "שיטה לייהוד הסמלים האיסלמיים בירושלים"

ערבים נגד חגיגות בר מצווה בכותל
קובי הר צבי

העיתונות הערבית בישראל פתחה במסע הסתה נגד העלייה לתורה במסגרת בר–מצוה המתקיימת זה שנים רבות ברחבת הכותל המערבי.

בעיתון 'אל איאם' מצוטט אחמד קריע, המשמש חבר הועד הפועל של אש"ף ויו"ר הועדה של אש"ף לענייני ירושלים, נגד פעילות ה'קרן למורשת הכותל המערבי'. לטענתו, יוזמה זו מבטאת את השלמת הכיבוש הישראלי בירושלים, ופגיעה בסמליה הדתיים והיסטוריים.

בהודעה נוספת שפורסמה בעיתון מטעם מוסד אל–אקצה נאמר, שישראל ממציאה שיטות חדשות לייהוד הסמלים הקדושים האיסלמיים בירושלים, ובמיוחד ריבוי העליות לתורה בכותל המערבי לבני בר–מצוה, הנעשית חינם על ידי ה'קרן למורשת הכותל המערבי'.

ב'קרן למורשת הכותל המערבי' מסבירים: "פרויקט 'בר מצווה בכותל' מציע למשפחות המבקשות לחגוג עם בנן את בר המצווה בכותל המערבי מערך מידע וליווי, המעניק למשפחה החוגגת את מלוא הכלים לאירוע חווייתי, משמעותי ומרגש – חינם אין כסף. מוקד טלפוני של הקרן למורשת הכותל המערבי עומד לרשות הציבור חמישה ימים בשבוע, ומספק מידע חיוני אודות נוהלי הכותל, דרכי גישה, מקומות חנייה ועוד. דרך המוקד יכולה המשפחה לבקש גם ליווי אישי במהלך התפילה - מדריך אישי של הקרן למורשת הכותל יתלווה אל המשפחה, ויסייע לה בבחירת הדרך המתאימה והנכונה לחגיגת בר המצווה בכותל. הליווי מוענק למשפחה לא כל תשלום וללא 'טיפים'.

"בתום האירוע מוענקות תעודות מהודרות, המציינות את האירוע ונושאות את חתימתו של רב הכותל והמקומות הקדושים, לנער בר המצווה, מתוך ראיית הערך שבחגיגת בר מצווה דווקא בכותל, ומתוך רצון להעניק לנער החוגג מזכרת מן האירוע אשר תמחיש את חשיבותו".
כותל המערבי בר מצווה אש''ף אחמד קריע קרן למורשת הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד