כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כך תתכונני לסעודות החגים • כללי הזהב

החגים המתקרבים כוללים מגוון רחב של סעודות חג ודורשים הכנת והגשת ארוחות משובחות למשתתפים רבים • איך נערכים? על מה צריך לחשוב מראש? ואיך דואגים גם לילדים?

שולחן חג. צילום: רשת דומו
שולחן חג. צילום: רשת דומו

החגים בעיצומם ועלייך לדאוג להכנת ארוחות רבות. סעודה מפסקת, סעודה לסיום הצום, סעודות חג הסוכות וכך הלאה. לשמרית גולדברג- צפדיה, שפית הבית של "ניופאן גורמה", כללים מעניינים שיוכלו לסייע לך להיערך נכון.

1. תכנון מוקדם: חשוב לתכנן הכל מראש ולהכין רשימות. תכנון מוקדם מאפשר חיסכון בזמן הקניות ובעלותן וכן חסכון בזמן ההכנות עצמן. מומלץ להכין רשימת אורחים - על מנת לדעת את מספר המנות הנדרש, תפריט ועל פיו רשימת קניות ולבסוף גם תוכנית בישול.

2. הצטיידו מראש באמצעי עזר מתאימים: כיום קיימים בשוק מגוון רחב של מוצרי חשמל מתקדמים ומשוכללים, אשר מקלים על העבודות במטבח ומבצעים מגוון עצום של פעולות בלחיצת כפתור. לדוגמא, "ניופאן" מציגה את מעבד המזון "מג'ימיקס" אשר פורס, חותך, כותש, מקציף ואפילו גם חותך לקוביות.

3. התחילו מוקדם: הכינו את המנה העיקרית וכמה תוספות מראש והקפיאו. בדקו מראש האם המאכלים עמידים בהקפאה ובכך תקלו על העומס בערב החג.

4. דאגו למאכלים לילדים. ילדים כידוע, הם בררנים מאד באוכל. לצד מנות גורמה מתוחכמות שוודאי תרצו להגיש לסעודה מכובדת, דאגו לאוכל פשוט ובטוח, כדי לוודא כי אף אחד לא יסרב
וישאר רעב.

5. בבניית תפריט יש להקפיד על שימוש במוצרים ומרקמים מגוונים. מטוגן לצד אפוי או מבושל, כבד לעומת קליל וכדומה – מה שיעזור לקלוע לטעמם השונה של המשתתפים. בנוסף, כדאי להכין שני קינוחים כאשר אחד מהם הם סלט פירות – המאפשר למעוניינים לסיים את הסעודה בקלילות.

6. מנסים מתכון חדש? התאמנו מראש! לא כדאי להגיש בארוחת החג מנה המבוססת על מתכון חדש שמעולם לא ניסיתם לפני כן.

7. מומלץ לברר טרם ההכנות האם קיימים שיקולי תזונה בריאותיים או העדפות מבחינת טעמים לאלו העתידים להשתתף בסעודה.

8. למתלבטים בנוגע לסוגי היין, מומלץ לגוון ולהגיש גם יין לבן וגם יין אדום, במטרה להתאים לטעמם האישי של כל המוזמנים לסעודה.

9. חממו את התנור מראש. לפני אפייה, מומלץ לחמם את התנור מראש וכן להתיז בו כמה
טיפות מים, על מנת להביאו למצב של לחות המוסיף לפריכות המאכלים.

10. במהלך האפייה- מומלץ להקפיד לא להוציא את העוגה לפני גמר סיום האפייה. פתיחה חוזרת של דלת התנור וחדירת משב אוויר קר עלולה לגרום לקריסתה, ניתן לבדוק רמת אפייה של עוגה על ידי לחיצה קלה עם האצבעות על מרכז העוגה- אם העוגה חוזרת אז היא מוכנה ואם נשאר בקע אז צריך לאפות עוד מספר דקות.
חגים בישול אפיה שמרית צפדיה-גולדברג ניופאן גורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד