ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הפגנות מחאה • האם שעת אור שווה את גל ההסתה?

כ-200 איש בלבד השתתפו בהפגנה נגד הזזת מחוגי השעון, אבל הפוליטיקאים והעיתונאים פצחו בגל הסתה, שמעורר מחדש את השאלה: למה זה בעצם חסר לציבור החרדי?

אלי ישי. צילום: יעקב כהן
אלי ישי. צילום: יעקב כהן

כמו בכל שנה, בתזמון כמעט מדויק, נפתח גם השנה מצעד הפזמונים נגד הזזת שעון הקיץ לאחור והפיכתו לשעון חורף.

השנה זה קורה אחרי 177 ימים בלבד, שלא כמו התוכנית אותה הפיקה הוועדה אותה הקים שר הפנים, אלי ישי, ואשר בראשה עמד הפרופ' דב קהת. הוועדה דיברה על 193 ימים לשעון הקיץ, השנה זה עדיין לא קורה. אמש (א'), בשעה 2:00 לפנות בוקר, הוזזו מחוגי השעון שעה לאחור ושעות אחדות לפני יצאו ישראלים לכיכר רבין ואל מול ביתו של השר בשכונת הר נוף הירושלמית כדי למחות.

לדברי הפעילים, "ישי וחבריו יכולים לרשום לעצמם חטא נוסף בדרך ליום כיפור".

לא הרבה בני אדם השתתפו בהפגנות (כמאה מאתיים איש בלבד), ובכל זאת גל ההסתה התקשורתית שנלווה להזזת מחוגי השעון העלה מחדש את השאלה: למה זה בעצם חסר לנו, הציבור החרדי, כלומר, האם הנזק שווה את הרווח?

בהודעה אותה פרסמה תנועת "ישראל חופשית", מי שארגנה את האירוע, נאמר כי "מזכירים לממשלת ישראל כי מעבר לשעון החורף מוסיף שעות חשיכה, שמשמעותן עבור התושבים והמדינה תשלום עשרות אלפי שקלים, בשל בזבוז חשמל ואנרגיה וסיכון חיים בשל שעות נוספות בהן ננהג מהעבודה חזרה בחשיכה".

ח"כ ניצן הורוביץ ממרץ, מי שבאמתחתו חוק לפיו יוארך שעון הקיץ עד לסוף חודש אוקטובר, לעג ואמר כי "אני כבר הכנתי בבית את המעילים והסוודרים, כי כנראה מחר יתחילו השלגים"...

גם יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד ניצל את המומנטום ועלה על הגל. "היום בשעה 12 בלילה תתרחש תופעת טבע נדירה - במקום שהחורף יביא את החושך, החושך יביא את החורף. הקדמת שעון החורף היא התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל המתרחשת רק מסיבה אחת: כי הם יכולים", כתב בדף הפייסבוק שלו.

בלשכת שר הפנים שבו וטענו כי"שר הפנים הוביל שינוי יסודי במדיניות שעון הקיץ כדי להביא להארכתו ואימץ את המלצות ועדת קהת בנושא, בניגוד לשרי הפנים הקודמים וביניהם השר פורז, שהשאירו את שעון הקיץ הקצר, זאת בתמיכת מרצ ושאר הסיעות. השר ישי הביא את ההמלצות לאישור הממשלה והעבירם בקריאה ראשונה בכנסת, החוק מעוכב בוועדות הכנסת בידי פוליטיקאים מסיעת מרצ, ששעון החול שלהם הולך ואוזל, וזהו הקמפיין היחיד שאיתו נותר להם לבוא לבוחר, ולפיכך מטרפדים את הבאת החוק להארכת שעון הקיץ לקריאה שנייה ושלישית".

האם כך הוא הדבר? ובכן, ברור שבמרץ 'לא מתלהבים', בלשון המעטה, ממסקנות הוועדה 'של ישי', שמסקנותיה אינן עולות בקנה אחד עם דרישותיהם להארכת שעון הקיץ, יחד עם זה קשה להניח מצב בו מרץ יכולה לקבוע דבר וחצי דבר בוועדת הפנים. אחרי הכול, לקואליציה יש רוב בוועדה, מה גם שעם חברות הכנסת דליה איציק ורונית תירוש מ'קדימה' (שאף להן הצעה בנושא) הייתה ש"ס, קרי היו"ר אמנון כהן, 'מסתדרים' ומגיעים לעמק השווה.

האם באמת למישהו בוועדה הנושא 'לא בוער'? והאם שווה לנו, הציבור החרדי, לעבור את גל ההסתה רק בשביל נושא כה שולי? אחרי הכול, צריך לזכור, חוק טל עדיין מלפנינו...
שעון קיץ אלי ישי דב קהת ניצן הורוביץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד