י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שר האוצר: "אנחנו נמצאים במלחמה"

שר האוצר הגיע לראשונה לוועדת הכספים כדי למסור דו"ח על מצב המשק: "אנחנו נמצאים בעת חירום ויש לנהל מלחמת חירום למען הכלכלה". גפני ביקש שיתחשב בדעת חברי הכנסת

שר האוצר עם יו''ר הוועדה היום בועדת הכספים
שר האוצר עם יו''ר הוועדה היום בועדת הכספים


שר האוצר יובל שטייניץ הגיע היום (ב') להשתתף בישיבת ועדת הכספים בכנסת. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך בראשית הדיון את שר האוצר יובל שטייניץ על אישור התקציב בממשלה ואמר כי כאשר התקציב יגיע לועדת הכספים, חברי הועדה יכנסו לעומק הפרטים ויאשרו את התקציב עם השינויים הנדרשים. יו"ר הועדה אמר עוד כי בנושא חוק ההסדרים לא יאפשר לדון בסעיפים אשר אינם נוגעים לתקציב ומקומם בוועדות הרלוונטיות.

שר האוצר יובל שטייניץ מסר בפני חברי הוועדה סקירה נרחבת בנושא התקציב ואמר כי מנתוני הרבעון הראשון ניתן לראות כיצד המצב העולמי משפיע גם על ישראל וכי ישנה ירידה של 46% בייצוא המשפיע רבות על המשק הישראלי. שר האוצר אמר בדבריו כי "אנחנו נמצאים בעת חירום ויש לנהל מלחמת חירום למען הכלכלה, למניעת האבטלה ולשמירה על התעסוקה והעסקים. מניעת התפשטות האבטלה יעמוד בראש סדר יומנו ובראש סולם העדיפויות באוצר".

שר האוצר אמר עוד כי עסקת החבילה שנעשתה עם הסתדרות העובדים הייתה חיונית מאד. 'מטרת התכנית הייתה לבלום מצד אחד את האבטלה ומצד שני להניח יסודות לצמיחה מחודשת'.

שר האוצר יובל שטייניץ מסר בפני חברי הועדה בהרחבה את סעיפי התקציב שאושרו בממשלה הכוללים בעיקרן את בלימת ההשפעות של המשבר הגלובלי ויצירת נקודת זינוק טובה לעתיד. 'אנו מקוים כי ישראל תהיה מהמדינות הראשונות שייצאו מהמשבר לצמיחה מחודשת'. אמר.

בין הסעיפים שהציג שר האוצר בתקציב המדינה, הרחבת האשראי ועידוד הייצוא, בלימת האבטלה וקידום התעסוקה, רפורמות מבניות, מאבק בתופעת העובדים הזרים הפועלים ללא אישור הגורמים לנזק עצום הן מבחינת הפער החברתי והן מבחינת מעגל האבטלה בישראל. כמו"כ אמר שר האוצר כי יבוצעו רפורמות במנהל מקרקעי ישראל, בנמלי הים ובמשק החשמל.

שר האוצר התייחס לנושא הביקורת על עצם תהליך אישור התקציב ואמר כי אכן יש מקום לשיפורים, "מה שחשוב הוא מבחן התוצאה כאשר יש הישג, תקציב המדינה מאפשר שקט תעשייתי ויציבות למשק". בסיום דבריו ביקש שר האוצר לשבח את עובדי האוצר ואמר כי הם עושים מלאכה לא קלה 'הויכוח הציבורי לגיטימי, אך התדמית הרעה שנוצרה להם איננה נכונה'.

חברי הוועדה ח"כ ציון פניאן, ח"כ מירי רגב וח"כ יעקב אדרי קראו לשר האוצר יובל שטייניץ להוציא מהתקציב את נושא העלאת המע"מ על הפירות והירקות מאחר והדבר לדבריהם לא יעבור בוועדה לאור הפגיעה הקשה בציבור הרחב ובעיקר באוכלוסייה מעוטת יכולת.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בסיום הדברים כי על שר האוצר להיות קשוב לחברי הכנסת, לשקול היטב את המשוואה החברתית בסעיפי התקציב השונים ולהידבר עם חברי הכנסת על מנת להגיע לסיכומים ולהבנות שיסייעו לאישור התקציב בכנסת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד