ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ובמקום הראשון: הגדוד החרדי נצח יהודה

שנים של שמירה על גזרת מנשה וגרף טרור שנושק לאפס הביא את הגדוד לזכייה בפרס ההצטיינות האוגדתי • כעת הגדוד מועמד לראשונה לפרס הרמטכ"ל ליחידה מצטיינת

חיילי הנח"ל החרדי. צילום: יעקב נחומי
חיילי הנח"ל החרדי. צילום: יעקב נחומי

גדוד החי"ר החרדי של חטיבת כפיר - נצח יהודה, זכה בימים האחרונים בפרס מצטיין אוגדת יהודה ושומרון.

בטקס שהתקיים באריאל, העניק מפקד האוגדה, תא"ל חגי מרדכי, פרס הצטיינות לגדוד לאור ההצלחות הרבות אותן גרף בשנים האחרונות.

לפי דיווח באתר צה"ל, הגדוד אחראי בין השאר על 60% מתפיסת כספי הטרור בכלל יהודה ושומרון בשנה האחרונה, ובשמירה על אחוזי טרור נמוכים במיוחד בגזרתו, מרחב מנשה.

"העשייה שלנו נמדדת קודם על במיעוט פיגועים בגזרתנו- כמעט אפס אירועים, בהם נספרים גם ידויי אבנים", סיפר לאתר צה"ל מפקד גדוד נצח יהודה, סא"ל עמיחי סגל. "הגרף הקבוע והמתמשך של הירידה באירועים נובעת מעבודה סיזיפית עיקשת מול הטרור, וכוללת התמדה והתקפה".

לדבריו, הזכייה בפרס גרמה להרבה גאווה בגדוד. "עצם האמירה שברמה של אוגדה רואים בך מצטיין, מחממת מאוד את הלב", אמר מג"ד נצח יהודה.

ויש סיבה לגאווה: בשבועות האחרונים הגדוד עצר בכיר בג'יהאד האסלאמי; אוחז בשיא שנתי של תפיסת כספי טרור בכל גזרת יו"ש, העומד על 60%, ומצליח ב-80% מהמבצעים לתפוס את המבוקש עם מיעוט בריחות. "הפכנו למוקד ידע גדול מאוד בשטח, והשיח בננו לבין המפקדים וגורמי המודיעין השונים טוב מאוד, שמביא לידי תכנון פשוט ויעיל של משימות".

עתה הגדוד מועמד לראשונה לפרס הרמטכ"ל ליחידה מצטיינת, ולפרס ראש אט"ל.

במחזור האחרון הייתה עלייה של 33% בגיוס לגדוד. הצלחת המסגרת של גדוד חרדי שמצליח להוות כוח לחימה יעיל ופורה בצד זה שהמסגרת הדתית וההלכתית של חייליה נשמרת באדיקות, גרמה לכך ש"מיטב" ביקש לאחרונה לקבל את תוכנית הגדוד ליישום עתידי אפשרי במסגרות נוספות בצה"ל.
צה''ל נצח יהודה פרס הצטיינות חטיבת כפיר גדוד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד