ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"אתרום ברבנות יותר מבפוליטיקה" • ראיון

ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס רוצה לעזוב את החיים הפוליטים ולעבור לחיים הרבניים • בראיון מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים', הוא אומר: "בפוליטיקה לא עסקתי בנושאים שמעוררים רעש, אבל בהחלט עבדתי"

ח''כ חיים אמסלם. ''תושבים באשדוד מתייעצים איתי''
ח''כ חיים אמסלם. ''תושבים באשדוד מתייעצים איתי''

יש שאוהבים לכנות אותם "הגמדים". ואולי לא בכדי. מכל 11 חברי הכנסת של ש"ס, הציבור מכיר אולי ארבעה או חמישה ח"כים. בדרך כלל אלו המשמשים בתפקידי שרים. השאר, פשוט - יוק. מסתתרים תחת מעטה אנונימיות. כאילו קיבלו הוראה שלא להוציא ולו הגה בודד בתקשורת.

אחד מהח"כים שהגיע דווקא מהתחום התורני, והוצנח לתפקיד ח"כ בש"ס, הוא ח"כ חיים אמסלם. אמסלם, תושב ירושלים, עסק עד התמנותו כחבר כנסת בעיקר במסירת שיעורי תורה, פסקי הלכה, וכתיבה תורנית.

אמסלם הוא הצנחה של הגר"ע יוסף לרשימה. האמת, מבחינה פרלמנטרית כמעט ואינו נראה, אך הוא מקרין בעצם היותו ברשימת ש"ס. איש תורני, חביב, נעים על הבריות והמקום.

כעת, כשזירת הבחירות לרבני הערים מתחממת, הוא חושף את צפונות ליבו. כתב רדיו 'קול חי', ישראל רוזנר, דיווח היום כי אמסלם מתכנן לרוץ לרבנות העיר אשדוד. בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הוא מאשר את הדברים, ואומר שהתוכנית אינה חדשה. הוא חושב עליה כבר הרבה זמן.

• מתי קיבלת את ההחלטה על ההתמודדות?

"אני חושב על זה כבר מספר שנים. לפני כשנתיים פניתי אל הגר"ע יוסף, ואמרתי לו שאני חושב שאני יכול להשפיע יותר בתחום הרבנות, והמקום הטבעי שלי זה במסירת שיעורים ונתינת פסקי הלכה. הרב הסכים איתי ואמר לי: מקומך בהיכלי התורה. ברגע שההתמודדות תהיה אקטואלית, אני אכריז באופן רשמי על ההתמודדות".

• למה החלטת לצאת עם זה היום לתקשורת?

"לא החלטתי היום. אני חושב על זה הרבה זמן. היום שאלו אותי, אם אני מתכונן לרוץ, והשבתי תשובה חיובית. יתירה מכך, בשבועות האחרונים, אני שומע שמועד הבחירות לרבנות מתקרב, וכבר צריך להתכונן".

• אתה תושב ירושלים, למה החלטת ללכת דווקא לאשדוד?

"יש לי שם קשר חם עם הרבה תושבים. אני מוסר שם שיעורים רבים, והרבה מתושבי העיר מתייעצים איתי. אני רואה את אשדוד כמקום הטבעי שלי. מטבע הדברים, יש לי הרבה תומכים בעיר. ואני חושב שאזכה לתמיכת חוגים רחבים, ואוכל למלא את תפקידי נאמנה".

• הרצון לעבור לרבנות נובע מהתחושה שאתה לא תורם בפוליטיקה?

"אני משפיע בפוליטיקה. אבל אין ספק שאני יכול להשפיע הרבה יותר ברבנות. שם המקום הטבעי שלי. עכשיו אני בשליחות למען כלל ישראל, אבל זה לא המקום הטבעי. אני רוצה לחזור להסתופף בבית ה'".

• איזה נושא קידמת בפוליטיקה?

"אני עושה עבודה פרלמנטרית רבה. לא הרבה זוכה לאור הזרקורים. אולי כלום לא מקבל פרסום, אבל אנחנו פועלים קשה מאוד. רק בימים האחרונים העליתי לסדר היום הציבורי את הסוכרים הרבים שיש בדגני הבוקר. זימנתי ישיבה של ועדת הבריאות, וברוך ה' הנושא בטיפול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד