כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פסק הגרי"ש נחשף: "מותר להתקשר לקרוב ביום כיפור"

יו"ר יד שרה' חשף פסק מעניין ששמע מהגרי"ש אלישיב זצ"ל • "כשחולה מסוכן ביקש ממוקד המצוקה לעדכן קרוב יהודי, מותר להודיע אפילו ביום כיפור, כדי שלא תיטרף דעתו"

הגרי"ש בתפילה זכה בשנה שעברה. צילום: שמואל דריי
הגרי"ש בתפילה זכה בשנה שעברה. צילום: שמואל דריי

נשיא ומייסד 'יד שרה', אורי לופוליאנסקי, חשף השבוע פסק מעניין שקיבל מהגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

"שאלנו את הרב אלישיב זצ"ל מה לעשות כאשר יש קריאה במוקד המצוקה בשבת, בחג, ואפילו ביום הכיפורים, והאדם שקרא נמצא במצב חולי מסוכן ומבקש – או ביקש קודם כשנרשם לשירות – להודיע לקרוב כמו בנו ובתו.

"הרב זצ"ל השיב כי יש להודיע לקרוב, מפני שעל ידי זה שהקרוב יגיע, יירגע החולה ולא תיטרף דעתו. בנוסף, על ידי כך הקרוב יכול להשגיח שיקבל טיפול טוב ולהודיע את בעיותיו הספציפיות ואת התרופות שהוא נוטל. כמובן, במוקד נמצא נוכרי המקבל את הקריאה ומודיע".

לופוליאנסקי אמר את הדברים כשהציג את השיפורים הטכנולוגיים שבוצעו במוקד המצוקה המהפכני של 'יד שרה', הפועל על פי כל דקדוקי ההלכה לאור פסקיו של הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, שאף ביקר במרכז המוקד בימיו הראשונים.

המוקד החינמי, אליו ניתן להתקשר מכל טלפון, מספק תמיכה לקשישים, חולים ובודדים – 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, באמצעות אנשי מקצוע מסורים ומיומנים. על המסך שלפניהם, מופיע התיק הרפואי של המנוי, ועל-פי הצורך, הם יסייעו בארגון הגוף לו הוא זקוק ברגע אמת – החל מרופא, אמבולנס ומשטרה – ועד אוזן אנושית קשבת.

ב'יד שרה' מציינים, כי בעקבות המצב הביטחוני הרגיש השורר בארץ, מפלס החרדה עולה – וילדיהם של קשישים רבים טלפנו נרגשות להודות על השירות, המעניק ביטחון ושקט נפשי בלב הוריהם.
יד שרה לופוליאנסקי גוי יהודי הגרי''ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד