כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תחקיר התקרית בדרום: לוחמת התחבאה

הבוקר נחשף חלק נוסף מתחקיר הקרב בגבול רצועת עזה בו נהרג נתנאל יהלומי הי"ד • במשך יותר משעה היה חשש כי הלוחמת נחטפה • המח"ט: "נבהלת, ברחת ולא חתרת למגע"

חיילים בקרב. צילום: ארכיון
חיילים בקרב. צילום: ארכיון

הבוקר (ב') נחשף ברשת ב' של קול ישראל חלק נוסף מתחקיר הקרב בגבול רצועת עזה ביום שישי בו נהרג נתנאל יהלומי הי"ד.

בתקרית הירי בסוף השבוע בהר חריף חיפשו הכוחות יותר משעה לוחמת של גדוד "קרקל" שדיווחה על ירי המחבלים, ומיד מצאה מסתור והתכסתה בשיחים להסוואה. החיילת הודתה כי חששה לפתוח באש כדי לא להפוך מטרה למחבלים. בשלב מסויים היה חשד שנפצעה או נחטפה.

החיילת שפורסם כי הסתתרה במהלך התקרית בהר חריף בסוף השבוע אומרת כי נשארה במחסה לאחר שהבינה שאין לה עם מי להסתער, ולא תקבל חיפוי. לדבריה, התקרית החלה כששוחחה בטלפון הנייד שלה ונשמעו צרורות ירי לכיוונה. היא דיווחה על כך במכשיר הקשר אך חשבה שהירי מגיע מכוח תותחנים סמוך, ולכן לא פתחה באש. כעבור כמה שניות ראתה מחבל מכוון אליה נשק במרחק שבעים מטרים, והחליטה לרדת מההאמר ולתפוס מחסה. לדבריה, הבינה שאם תפתח באש, התותחנים עלולים לחשוב שהמחבל יורה, ולירות בתגובה אליה. היא חששה שאם תצא ממקום המחסה -- תיחטף.

מפקד החטיבה אמר לחיילת בתחקיר האירוע כי לא פעלה כמצופה מלוחמת. "נבהלת, ברחת ולא חתרת למגע", אמר. החיילת השיבה למפקד: "לא היה לי סיכוי נגדם".

לוחמים בגדוד קרקל הביעו זעם על התנהלות המפקדים ואמרו כי מדובר בלוחמת מצוינת ומן הראוי היה שלא לבייש אותה אלא לתמוך בה. אחד הקצינים בחר לומר "היא לא צריכה טיפול, אלא שתי כאפות והיא תתאפס, לא קרה שום דבר".

"אם החיילת הייתה חותרת למגע היה יכול להימנע האסון", אמרו גורמי ביטחון שהיו מעורבים בתחקיר האירוע. "בצה"ל היו צריכים לתחקר את זה לפני שהם מתפארים בלוחמת שחיסלה מחבל, אבל הם העדיפו להתרכז בה. מדובר במשהו מרכזי מאוד לתחקיר – לא ייתכן שחיילת בורחת מהאזור ואף אחד לא יודע למה".

דובר צה"ל יואב מרדכי אמר בראיון לרשת ב' כי הצבא לא ינהל דיון מבצעי בתקשורת. לדבריו, החיילת שמדובר בה היא חיילת מצוינת, ולא נדרש ממנה להסתער.
קרק''ל נתנאל יהלומי רצועת עזה חטיפה תקרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד