י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

רק 5 חודשי עבודות שירות לשוטר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות

השוטר הורשע על פי הודאתו בגרימת מותה של תמרה רוזנצוויג, בתאונת דרכים שהתרחשה בנהריה. אור ירוק: "על בתי המשפט מוטלת האחריות להרתיע את עברייני התנועה על ידי ענישה ראויה וצודקת"

רק 5 חודשי עבודות שירות לשוטר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות

בית משפט השלום לתעבורה בעכו, גזר ב-9 לספטמבר 2012, במסגרת עסקת טיעון, חמישה חודשי עבודות שירות, על שוטר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, של הולכת רגל.
השוטר הורשע על פי הודאתו בגרימת מותה של תמרה רוזנצוויג, בתאונת דרכים שהתרחשה ברחוב שז"ר בנהריה.

שופט בית משפט השלום לתעבורה, אבישי קאופמן, טען כי: "מוסכם כי לרשלנותו של הנאשם התווספו גורמים נוספים לרבות תשתית שגרמה ככל הנראה להסתרת הולך הרגל מעיני נהג המתקרב למעבר החצייה, ולרבות ליקויים בהצבת מעבר החצייה עצמו".

מעבר לבעיות התשתית במעבר החצייה, טען השופט קאופמן כי: "אשמתו של הנהג הפוגע איננה מזערית עד כדי הקלה משמעותית בעונשו. הנאשם התקרב למעבר החצייה, בדרך המוכרת לו היטב, ועל אף שהסתנוור מאור השמש לא נקט באמצעי הזהירות הבסיסי המתבקש – הפחתת מהירות נסיעתו – למקרה שהולך רגל ירד לכביש".

השופט קאופמן ביקר את התשתית במקום וטען כי ניתן היה למנוע את התאונה לו הייתה הקפדה על יצירת מעביר חצייה בטוחים, שמקום בו קיים שדה ראיה רחב הן להולכי הרגל והן לנהגים המתקרבים. השופט קאופמן ביקר את קביעת מיקום מעברי החצייה וטען כי: "התברר כי השיקול הבטיחותי, אינו בהכרח השיקול המרכזי בעת קביעת מעברי חצייה ובעת הטיפול באזורים הסמוכים להם, לרבות בהצבת עצים וצמחים שונים".

השופט קאופמן הרשיע את השוטר שנהג, בגרימת מוות ברשלנות וגזר עליו חמישה חודשי עבודות שירות בבית חולים בנהריה, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, פסילת רישיון לתקופה של 48 חודשים, כאשר ב-24 חודשים לא תחול הפסילה על נהיגה בכלי רכב משטרתי.

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט מוטלת האחריות להרתיע את עברייני התנועה על ידי ענישה ראויה וצודקת. מעבר לענישה על הרשות המקומית מוטלת האחריות לתקן את הליקויים במעבר החצייה, כדי למנוע פגיעה נוספת בהולכי רגל".
שוטר תנועה עבירה נהריה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד