כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מתנה לחגים? גם באוקטובר הריבית לא תשתנה

לקראת סיום השנה מצבם של נוטלי משכנתאות הפריים ורוד מתמיד - ריבית בנק ישראל נותרה שוב בשיעור נמוך של 2.25%, והעלאתה לא מסתמנת באופק

סטנלי פישר. צילום ארכיון
סטנלי פישר. צילום ארכיון

בנק ישראל מפרסם היום (ב) כי ריבית בנק ישראל לחודש אוקטובר 2012 תישאר ללא שינוי ברמה של 2.25%.

בגורמים העיקריים להחלטה מציינים בבנק ישראל בין השאר את מדד חודש אוגוסט, שהפתיע כלפי מעלה, האינפלציה בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים עלתה מ-1.4% ל-1.9%. גורמים בצד ההצע – מסים, מחירי הסחורות והנפט – השפיעו על מדד אוגוסט וצפויים לבוא לידי ביטוי במדדים גבוהים יחסית גם בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, בצפיות לאינפלציה מהמקורות השונים ל-12 החודשים הקרובים נרשמה יציבות לאחר עליה שנרשמה בהן בחודש הקודם.

בנוסף, מחירי הדירות בהסתכלות על 12 חודשים אחורנית נותרו יציבים גם החודש. אולם, השינוי במחירי הדירות בחודש האחרון, מספר עסקאות רכישת דירה וביצועי המשכנתאות מעלים את החשש מפני התחדשות העליה במחירי הדירות.

עוד מציינים בבנק כי החודש הכריזו הבנקים המרכזיים המובילים על צעדי הרחבה כמותית שצפויים לתמוך בצמיחת המשק העולמי ברבעונים הקרובים. ה-FED הודיע כי הריבית צפויה להישאר ברמתה הנמוכה עד אמצע 2015. שוקי המניות והאג"ח הגיבו באופטימיות. יחד עם זאת, רמת הסיכונים הכלכליים מהעולם נותרה גבוהה, ועימה החשש מפני השפעות שליליות על הכלכלה המקומית. נתוני הכלכלה הריאלית בעולם ממשיכים להצביע על חולשה. ההערכות הן שמשבר החוב ימשיך להוות סיכון מרכזי.

בבנק ישראל מבטיחים להמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים ובפרט נוכח האי ודאות הגוברת במשק העולמי. הבנק ישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו – יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור.
ריבית בנק ישראל נמוך משכנתא פריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד