ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

נתניהו מתעקש: רוצה החרדים • "לא פוסל בחירות"

ראש הממשלה לא מוכן להיפרד מש"ס ויהדות התורה: או שותפות עם החרדים או בחירות • "שבנט לא ימשוך את החבל יותר מדי" • ח"כים בבית היהודי: לשים קץ ליריבות עם הליכוד

נתניהו וחבר
נתניהו וחבר

בכירים בליכוד אומרים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מוכן ללכת אפילו לבחירות חדשות - אם הבית היהודי לא תתגמש במשא ומתן הקואליציוני. "כדאי שבנט לא ימשוך את החבל יותר מדי, כי בסוף הוא יקרע", הבהירו הבכירים, כפי שמפרסם היום (ב) העיתונאי זאב קם ב'מעריב'.

לפי הדיווח, נתניהו - על פי גורמים המקורבים למגעים הקואליציוניים - לא מוכן לשקול אפשרות של ויתור על המפלגות החרדיות בקואליציה. "נתניהו מוכן ללכת לבחירות, העיקר שלא להיכנע לברית שלו עם לפיד".

"כדאי שבנט ולפיד יפנימו את זה", העבירו הגורמים בליכוד מסר לראשי הבית היהודי ויש עתיד. "נתניהו לא מוכן להכניס את לפיד לקואליציה לפני שהוא מסכם עם כל השותפים הטבעיים".

אבל בבית היהודי לא מתרגשים ממה שנראה כתרגיל טקטי נוסף במשא ומתן. "נתניהו מאיים באקדח ללא כדורים", אמרו בכירים במפלגה. "אם ילכו היום לבחירות הליכוד יקבל 12 מנדטים, מכיוון שהציבור יעניש אותו על אי הקמת הממשלה הטבעית ביותר - איתנו, שזה מה שהיה צריך לעשות מלכתחילה".

ח"כ אורי אריאל מהבית היהודי דחה, בתגובה את האשמותיהם של בכירים בליכוד, כי עמדותיה של מפלגתו במשא ומתן הקואליציוני יביאו לבחירות חדשות, ואמר כי מדובר בעוד ספין של הליכוד.

במשדר 'הבוקר הזה' ברשת ב' אמר אריאל לעיתונאי אריה גולן כי לא יהיו בחירות חדשות וכי נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. הוא העריך כי הבית היהודי תהיה בקואליציה. ח"כ אריאל סירב לענות על השאלה אם מפלגתו תמליץ לנשיא המדינה על מועמד אחר להרכבת הממשלה, אם לא יצליח נתניהו לעשות זאת בפרק הזמן הקצוב בחוק.

בנוסף, כפי שדווח כבר אתמול, בליכוד שוקלים לחתום על הסכמים קואליציוניים עם ש"ס, יהדות התורה, התנועה וקדימה וכך להעמיד את הבית היהודי בפני עובדה מוגמרת ולאלץ את המפלגה לבחור אם להצטרף לממשלה המיעוט או להפיל אותה.

על פי התסריט הזה - עליו דווחו ערוץ 2 וערוץ 10 - בונה נתניהו כי המפלגות אינן מעוניינות בבחירות חדשות ולא יפילו את ממשלתו.

חילופי המהלומות המילוליות בין הבית היהודי לליכוד עלו מדרגה בימים האחרונים. חברי כנסת בבית היהודי כבר קוראים ליו"ר מפלגתם וכן לנציגי צוות המו"מ של הליכוד-ביתנו לשים את היריבות בין המפלגות שליוותה את קמפיין בחירות 2013 מאחוריהם, ו"לנהל מו"מ קואליציוני רציני". כך מדווח הבוקר העיתון 'ישראל היום'.

לפי הדיווח, הח"כים בבית היהודי הדגישו כי בשלב הזה הם סומכים על יו"ר המפלגה שינהל מו"מ עם הליכוד שיביא הישגים, אולם לדבריהם המטרה המרכזית היתה ונותרה כניסה לממשלה, "עם או בלי יאיר לפיד", לדבריהם.

עם זאת, יש להניח כי היריבות המילולית משקפת בעיקר טקטיקות משא ומתן וכי בסופו של יום, כולם ימצאו את הדרך להסתדר ולחסות יחד בצלה של קואליציה.
בנימין נתניהו ש''ס יהדות התורה קואליציה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד