י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בנעלי האב הנרצח • האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא

אביו נרצח והוא הוכתר להנהיג את הממלכה • הסבא שהעניק לו את שמו, ימי התפנוקים בתפרח, והקשר עם גדולי ישראל • 'בחדרי חרדים' בפרויקט חגיגי: הממשיכים • פרק ד

רבי פנחס אבוחצירא. צילום: 'בחדרי חרדים'
רבי פנחס אבוחצירא. צילום: 'בחדרי חרדים'



האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא מונה לממשיך חצר אביו האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל מבאר שבע, עוד במסע הלוויתו - על ידי הגר"ע יוסף ממשיך להנהיג את חצרו.

בביקוריו אצל גדולי ישראל לאחר פטירת אביו זצ"ל, אמר רבי פנחס כי "עול גדול נפל עליו, ציבור תלמידים גדול השאיר אבי זצ''ל", וביקש שגדולי ישראל יאצילו עליו מברכותיהם 'שיצליח לעמוד בעול ושיהיה לו סיעתא דשמיא'.

מו כן ביקש רבי פנחס לשמוע מגדולי ישראל עצות לחיזוק הציבור הגדול של תלמידי וחסידי אביו המתקשים להאמין לגודל הטרגדיה וההשלכות שלה.

גדולי ישראל בירכו את האדמו"ר רבי פנחס בכפליים לתושייה, כי המשכת מורשתו של האב הגדול רבי אלעזר זצ"ל, והרחבת מוסדותיו היא הנחמה הגדולה ביותר שיכולה להיות בתקופה הקשה הזו לאלפי תלמידיו וחסידיו.

מלווה בברכותיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, החל האדמו"ר רבי פנחס לקבל קהל בבית מדרשו של אביו זצ"ל, וכבר בימים הראשונים הגיעו מאות לשחר את פניו ולקבל ממנו עצה ותושיה, מאז מקבל רבי פנחס קהל מספר פעמים בשבוע.

באי החצר עמם שוחחנו מספרים על המשך מעשי החסד של רבי פנחס, ואומרים: מידת החסד, היא עבור רבי פנחס עזרה לזולת בצורה יוצאת דופן, היא איננה מסתכמת רק לבני תורה. גם פשוטי עם נצרכים, זוכים ומקבלים ממנו מתנת יד הגונה.

רשת ענפה של חלוקת מזון וצדקה בכל עונות השנה, מפעיל רבי פנחס בכל רחבי הארץ, כאשר רובם המכריע של הנהנים מכך אינם מודעים לאיש שעומד מאחורי מסכת הפעילות.

לעיתים רבות, היו בידי רבי פנחס סכומי כסף שאותם היה צריך להפקיד בבנק לטובת המוסדות, אולם כאשר שמע שמאן דהוא נתון בצרה ובקושי פיננסי, הוא ממהר למסור לו את הכסף.

'בחדרי חרדים' משרטט פרופיל על האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא מבאר שבע:

רבי פנחס אבוחצירא, בן ה-35, נולד בכ"ו בשבט תשל"ז לאביו רבי אלעזר זצ"ל, ולאמו הרבנית דבורה שתחי'.

הסנדק שלו היה כמובן סבו האדמו"ר ה'בבא מאיר', שאף היה זה שהעניק לו את שמו. "פנחס זה אליהו" אמר עליו הסבא. מדובר בשם שלא היה קיים בעבר במשפחה ככל הידוע.

הסבא ה'בבא מאיר'", מאד חיבב את נכדו הגדול זה. אביו רבי אלעזר, שהתגורר בבאר שבע, נהג לפקוד את בית אביו שגר באשדוד בכל יום שלישי. לביקורים התכופים הללו, נטל עמו את בנו, וסבו הרעיף עליו אהבה עזה, הרווה אותו בטללי קודש וזרע בו את הנבטים שצמחו בו עד מהרה והפכוהו מיד לאחר נישואיו לאישיות תורנית רבת מעלה.

בילדותו למד בחיידר המקומי במושב תפרח. כשסיים את לימודיו בחיידר הוא נשלח לישיבה קטנה 'אבן האזל' בנתיבות, שם התקרב לראש הישיבה, מנהיג היהדות החרדית בדרום - הגר"י מאיר זצ"ל.

עוד בנושא:
שיעור קומה • ה'ממשיך' בבית מדרשו של הגרי"ש אלישיב
הבן ששב להנהיג האימפריה • ה'ממשיך' לבית ויז'ניץ
במטבח ליד כסא הסבא • הממשיכה לבית קנייבסקי
"לעשות נחת רוח לאבא" • ה'ממשיך' לבית נדבורנא

רבי פנחס אצל הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון צילום: רבי פנחס אצל הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון
רבי פנחס אצל הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון


בן תפנוקים

הוא עלה לישיבה הגדולה 'תושיה' במושב תפרח, שם נחשב לתלמיד חביב על רבני ובני הישיבה.

מכריו מהעבר מספרים על תלמיד פיקח ומוכשר, ששקד כל העת על התורה.

בוגרי ישיבת 'תפרח' מספרים ל'בחדרי חרדים' על בן תפנוקים שהיה בגדר 'מלך'.

"אם היה חסר לו משהו, בשיחת טלפון אחת הייתה מגיעה לרחבת הישיבה שיירה של עוזרים ברכב שרד, כדי לדאוג לו לכל מחסורו. סביבו נוצרה הילה ורבים ניסו להחניף לו.

"גם אחיו, עמרם, למד בישיבה", מספר אברך שנמנה על תלמידי הישיבה באותה תקופה, "אבל כולם הבינו שפנחס יהיה היורש".

הוא נישא בחתונת פאר בבירה הדרומית לתמר - בתו של הרב מאיר אוחנא מירושלים - ומיד לאחר ימי השבע ברכות, עלה לירושלים לקבל ברכה מהגרי"ש אלישיב זצ"ל ויבלחט"א והגר"ע יוסף.

את הקשר עם גדולי ישראל הוא לא זנח גם בשנים האחרונות.

תקופה קצרה לאחר החתונה, עבר לגור בסמוך לאביו - בבניני התאומים בבאר שבע ומונה מיד לרב שכונת ה' בעיר.

במקביל, היה נוסע מדי יום ללמוד בישיבת הנגב בנתיבות יחד עם החברותא הרב אליהו אליעזר יעקובזון - רב המושב תפרח, אותו הוא מחשיב למורו ורבו ומתייעץ עמו בכל ענין עד עצם היום הזה.
הממשיכים פנחס אבוחצירא רבי אליעזר אבוחצירא רצח הגרע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד