י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נסיך ממלכת התורה • ה'ממשיך' של ישיבת מיר

וזרח השמש ובא השמש: כבר במסע הלווית אביו הנערץ זרחה שמשו של הגרא"י פינקל, שנכנס בהצלחה לנעליים הגדולות בניהול המעצמה של 'מיר' • הממשיכים: פרק ו

נסיך ממלכת התורה • ה'ממשיך' של ישיבת מיר



ישיבת מיר תציין בי"א חשוון הקרוב את יום פטירתו – יום השנה הראשון של ראש הישיבה הנערץ הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, מי שבמשך שני העשורים האחרונים הפך ורומם את ישיבת מיר לאימפריה גדולה של תורה שם מתחנכים כיום כ-8000 אברכים ובחורים.

כזכור, בעת מסע ההלוויה קיבל את ההנהגה בנו בכורו הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, שהוכתר לכהן כראש הישיבה. הגרא"י פינקל הוא צעיר יחסית, ואך לפני מספר חודשים נולדה לו בת בשעה טובה ומוצלחת.

רבים תמהו ואף הרימו גבה, היתכן? האם יצליח להיכנס לנעליו הגדולות של אביו הגדול זצ"ל? מסתבר שאכן כן! ר' לייזר יהודה הצעיד את הישיבה קדימה.

ישיבת מיר הייתה שקועה בחובות גדולים, אברכים לא קיבלו את משכורתם החודשית במשך חודשים על גבי חודשים, האוכל בחדרי האוכל לא סיפק את הבחורים, אך אט אט הצליח ר' לייזר יהודה להרים את הירושה הגדולה אותה קיבל ולנווט את הישיבה לימים יפים יותר.

במהלך חדשי החורף דיווחנו כאן באתר 'בחדרי חרדים' מספר פעמים על תשלום משכורות האברכים וצמצום הפערים בצורה יוצאת דופן, בעיקר בעזרת התגייסות מרשימה של שועי עולם ונגידים מפורסמים שהוזילו ופתחו את כיסם למען המשך הצלחת הישיבה.

מי שנחלץ בעיקר למען הישיבה היה הגראי"ל שטיינמן ועמו המשגיח הגאון רבי דן סגל, זאת מלבד הוראת הקבע היחידה שחתם הגרי"ש אלישיב זצ"ל - הוראת קבע האחרונה, כאשר ביקרה בביתו הרבנית פינקל שתחי' ועמה בנה הגרא"י, ולאחר ששמע הגרי"ש זצ"ל על צרכי הישיבה חתם על הוראת הקבע.

הגרא"י פינקל נסע בשנה האחרונה מספר פעמים לארה"ב להשתתף בדינרים לטובת הישיבה שנערכו בלייקווד, מונסי ושאר ערים, שם פתחו נדיבי ובוגרי הישיבה את כיסם למען הצלחת הישיבה.

כעת, לאחר שישיבת מיר המעטירה הצליחה לבסס את עצמה באופן יחסי, ההתארגנות נמשכת - יוזמה שעלתה בשבועות האחרונים היא קיום 'דינרים' בבתיהם של בוגרים בכל רחבי הארץ. את היוזמה לקח על עצמו צביקה הרבסט, יו"ר 'דגל התורה' בעיר אלעד ובוגר הישיבה שנקרא אל הדגל, הרבסט תפס יוזמה והחליט לקיים עשרות ואולי מאות דינרים אצל כל בוגר ובוגר, כאשר אין המטרה לגייס סכומי עתק בכל ערב, אלא שכל אחד יביא לדינר מישהו שקשור באיזו שהיא צורה לישיבת מיר. "לכל אחד יש אח או בן דוד שיוכל לגייס אותו למען הישיבה", הסביר הרבסט.

מלבד גיוס התרומות ממשיך ר' לייזר יהודה במסירת שיעורים ואמירת 'שיעור כללי' בישיבה כרגיל מידי שבוע.

קוים לדמותו של ה'ממשיך' הצעיר

ישיבת מיר מונה כיום עשרות בתי מדרש בשכונת 'בית ישראל', ישיבה גדולה במודיעין עילית, כוללים בברכפלד, ירושלים (כמה סניפים) ובביתר עילית, את העול של ישיבת מיר בברכפלד לקח על עצמו האח - הרב שמערל פינקל, ומידי מספר שבתות שוהה הגרא"י בישיבה ומוסר שיחות חיזוק.

'ר' לייזר-יהודה', נולד בי"ט אלול תשכ"ה בארץ הקודש לאביו הגרנ"צ ולאמו הרבנית מרת רחל לאה שתחי'.

הבן הבכור נקרא על שם סבו, ראש ישיבת מיר, שהטלטל עם ישיבתו ממיר דרך שנחאי לארץ ישראל – הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל.

את שנות בחרותו עשה בישיבת מיר וגם בישיבת פוניבז', ומנערותו ניכר עליו כי נועד לגדולות. חבריו לספסל הלימודים מתארים מתמיד עצום שהקדיש את כל עיתותיו ללימוד התורה.

כשהגיע לפרקו נישא לרעייתו טובה גיטל - בת הגאון רבי נחום לסמן זצ"ל מתלמידי מיר.

ראש הישיבה הטרי מתגורר ברחוב שאול המלך 17 בשכונת סנהדריה בירושלים. שניים מתוך אחד עשר ילדיו כבר נישאו, ובקרוב יעבור להתגורר בסמוך לדירת אמו ברוב העמלים בשוכנת בית ישראל במוך לישיבת מיר.

לאחר נישואיו המשיך ללמוד כאברך מן המנין בהיכל הישיבה.

לפני 13 שנה מונה לשמש כר"מ בישיבה, ומאז הוא מוסר שיעורים וחבורות בבנין 'בית שעיה' שבשכונת בית ישראל. הקבוצה לה הוא מוסר את השיעורים מורכבת בעיקר מבחורים חסידיים. תחת ידיו האמונות עברו בשנים האחרונות מאות בחורים, ומידי שנה גדל הביקוש להצטרף ל'חבורה' היוקרתית. מי ששימש לצידו בתפקיד הוא המשפיע רבי אברהם יצחק פרקוביץ - ראש החבורה החסידית הגדולה בעולם.

ישיבת מיר ממשיכה בהתעצמות האימפריה עם ר' לייזר יהודה כבר כתבנו!

עוד בנושא:

שיעור קומה • ה'ממשיך' בבית מדרשו של הגרי"ש אלישיב
הבן ששב להנהיג האימפריה • ה'ממשיך' לבית ויז'ניץ
במטבח ליד כסא הסבא • הממשיכה לבית קנייבסקי
בנעלי האב הנרצח • האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא
"לעשות נחת רוח לאבא" • ה'ממשיך' לבית נדבורנא
הממשיכים ישיבת מיר הגראי פינקל שיעורים הגרנ''צ פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד