י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פדיון שבויים וברכות אישיות • גלריה

השר יעקב נאמן ונועם שליט, ביקרו היום בבית הגרי"ש אלישיב. נאמן הגיע לקבל ברכה, ושמע על הרפורמים. שליט רצה לזכות את הגרי"ש בפדיון שבויים • יצחק לב ארי ועזרא לנדא מביאים את התמונות

צילום: עזרא לנדא
צילום: עזרא לנדא

ההמולה בשכונת מאה שערים בשעות הצהריים, אינה שוקטת ולו רגע קט. ילדי חמד חוזרים מבית תלמודם, אברכים עם גמרות מתחת לבית שחיים, ונשים חוזרת ממקומות העבודה. כמו להכעיס, מבצעת העירייה שיפוצים נרחבים בשכונה. אם לא די בחום הכבד, תסבלו גם מגלי אבק טורדניים, ועומסי תנועה בלתי אפשריים.

גם בסמטת חנן, בבית מספר 10, הדלת לא נחה על צירה. שעות הצהריים מלאות פעילות בבית הגרי"ש אלישיב. בשעה 13:15 הגיע למקום שר המשפטים יעקב נאמן. נאמן, שהגיע מלווה בנכדו של רבי אריה לוין ואחיינו של הגרי"ש אלישיב, הגיע להתברך בנושאים אישיים.

לאחר החלפת ברכות, דיבר השר נאמן עם הגרי"ש אלישיב על החייל השבוי גלעד שליט. לדבריו, יש לעשות כל מאמץ על מנת להחזירו הביתה, בפרט שהחמאס מחדש את איומיו בנושא. השר ביקש מהגרי"ש להתפלל למען החייל השבוי גלעד בן אביבה. נאמן אמר לבאי ביתו של הגרי"ש שיש לעשות הכל על מנת לקרב את בני המשפחה של גלעד, שזקוקים לתמיכה רבה, עקב המצב בו הם שרויים.

לאחר מכן, שוחחו השניים על הגיורים הרפורמיים. בהחלטה תקדימית פסק היום בג"ץ, כי מכוני ה"גיור" הרפורמים יוכרו לכל דבר ועניין, ויתוקצבו תקציב שוויוני כמו מערכת הגיור של הרבנות. הגרי"ש התריע שתוצאות של חוק מעין זה חמורות עד מאוד.

לאחר מספר דקות הגיע למקום נועם שליט, אביו של החייל השבוי, גלעד. שליט האב, ששומע בימים האחרונים את חידוש איומי החמאס, אינו מוצא מנוח. אוזלת ידה המדינית של הממשלה הביאה אותו לבקש ברכה מהגרי"ש.

בשיחה ביניהם ביקש שליט שהרב יעשה ככל שביכולתו על מנת להשפיע על המו"מ לשחרור בנו. הוא ביקש שישפיע על הממשלה לקיים פדיון שבויים. הגרי"ש ברכו בחום, ואמר שיתפלל על בנו.

למרות שפורסם כי נועם שליט יבקר גם בבית האדמו"ר מבעלזא - בחצר החסידות לא שמעו על כך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד