י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שובו בנים שובבים • להאזנה

אשר בן חיים הוא עוד הוכחה לכוחה של קלטת לא מוסיקאלית. כעת הוא מתאר את תחושותיו בעולם שחדש לו, בפיוט ובשירה. שיר הנושא של האלבום "תשובה", מתאר את המתנה שקיבלנו ממרום - היכולת לשוב בתשובה

עטיפת האלבום 'תשובה'
עטיפת האלבום 'תשובה'


את תהליך החזרה בתשובה שלו החל אשר בן חיים מבת-ים, בזכות התקרבותו למורשתו של רבי ניסים יגן זצ"ל. "שמעתי את הרב באחד מהתקליטורים המחולקים בקרנות רחוב, הצצתי ונפגעתי", הוא מספר בחיוך עדין.

כיום, אשר הוא אברך משי, המשקיע את רוב זמנו בלימוד תורה בכולל, בשאר הזמן, הוא שר שירי תודה לה', "אני משתמש במתנת השירה שקיבלתי ע"מ לשיר לו, לפאר ולהלל". ככלל, כישרון השירה והפיוט גילה תוך התחברות לתפילות ולמילות הקודש בפיוטים שהוא כ"כ אוהב. האלבום "תשובה" מבטא רמה גבוה של כמיהה לה' ורצון, כמעט בלתי נתפש, לחזור בתשובה באופן מתמיד. שיריו-פיוטיו מתארים את הקשר החזק שבין הקב"ה לבניו, וכן על בחירת עם ישראל כעם נבחר ועם סגולה.

את המילים לשירים כתבו אשר ואחותו, המוסיקה כמכלול משדרת אמונה גבוהה וקירבה עצומה למי שאמר והיה העולם. שיר הנושא של האלבום "תשובה", מתאר את המתנה שקיבלנו ממרום - היכולת לשוב בתשובה, מציאות שאינה קיימת אצל אומות אחרות.

המוסיקה של אשר, נעה במנעד שבין מוסיקה ים-תיכונית לזו המכונה 'מוסיקה מזרחית אותנטית'. לעיתים ילוו השירים בכינורות נוגים, לעיתים בבוזוקי צוהל וגם ראפ אמוני עדין ימצא את מקומו. אשר נותן קולו בשפות נוספות מלבד העברית: ערבית, יוונית וטורקית.

על העיבוד וההפקה המוסיקלית חתום חברו הטוב, כפיר סימן טוב. בימים אלה ספונים השניים באולפן בעבודה על האלבום השני, אלבום שיהיה "שמח וקצבי" יותר.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד