כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אמת בפרסום? • סערת הזיוף של עיתון 'הפלס'

מודעות שהופיעו בעיתון - הוכחשו על ידי משרדי הפרסום: "המודעות חלקן ישנות וחלקן הועברו ללוח שנה של בר כל" • מנהל השיווק של 'סנו': "כרמל לא צריך לדחוף את האף"

יעקב לבין. צילום: קובי הר צבי
יעקב לבין. צילום: קובי הר צבי

הודעת טקסט ששיגר אמש אחד מקווי הנייעס 'בישרה' כי לראשונה יופיע בעיתון 'הפלס' עמוד פרסום מטעם ...משרדי הפרסום 'מימד', 'בולטון' ו'תוצאות אפקטיביות'.

כידוע, עד כה נמנעו משרדי הפרסום השונים מלתת לגיטימציה לעיתון, שהוקם בניגוד לדעת גדולי ישראל ובראשם הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן, בהתאם לכך, אין משרדי הפרסום משתפים פעולה עם 'הפלס' בכל הנוגע לפרסום, חלקם ממניעים אידיאולוגיים, ואחרים בשל חשש החברות מפני חרם צרכני חרדי.

הידיעה - לפיה 'תוצאות אפקטיביות' החל לפרסם בעיתון - הייתה יותר ממפתיעה, באשר מנהלי המשרד ידועים כנאמנים להוראותיהם של גדולי הדור.

בירור מהיר העלה כי ...אין אמת בפרסום.

תחילה, בשיחה עם גורמים יודעי דבר בהם מנהלי משרדי הפרסום ואנשי השיווק של החברות השונות, הם מספרים כי כחלק מעיצוב לוח שנה אותה מחלקת רשת 'ברכל' ללקוחותיה, מעבירים משרדי הפרסום מודעות שונות, המשולבות בלוח עצמו. השנה נטלה הנהלת הרשת בראשות מנחם כרמל את המודעות והשתמשה בהם לצורך שילובם גם בעיתון 'הפלס'. בבחינת 1+1 ללא ידיעתך. במקרים רגילים חברות אומרות תודה על סוג כזה של מתנה, במקרה הרגיש הנ"ל המצב שונה.

האזינו ליוסי קלט, איש השיווק הבכיר של חברת 'סנו', המסביר כיצד השתרבבה המודעה לעיתון ללא רשותו. ומוסיף "כרמל דוחף את האף למקומות שהוא לא צריך להיות שם".



קוריוז נוסף העולה מעלעול בעמודי המודעות בעיתון, מציג מודעה ישנה. מבט במודעה מעלה את תאריך המבצע עליו היא מבשרת: החודש ה-5, לפני כחמישה חודשים, תקופה בה טרם 'נולד' העיתון החדש.

"אין לנו כל קשר למודעה", מבהירים במשרד הפרסום, "ובכלל", הם מוסיפים בציניות, "למה שיהיה לנו חלק בפרסום מודעה שכבר אינה רלוונטית ואך ורק מסיבה נזק כספי ללקוח? מדובר במעשה נוכלות ותו לא".

רווח אחד כן 'יצא' לחברה מכל הסיפור: הפרסום כאן, בידיעה זו...

מנחם כרמל סירב להגיב ל'בחדרי חרדים', אך אחד ממקורביו מסר בתגובה: "כל המודעות בעיתון ללא יוצא מן הכלל הוזמנו על ידי המפרסמים לפרסום ב'הפלס' בתשלום מלא. לגבי הלוח שנה אכן בר כל מוציאה מידי שנה לוח שנה מכובד ויפה, חלק מזה מפרסמים כל מיני לקוחות, אך הם גם מפרסמים ב'הפלס' ואין שום קשר בין המודעות שהתפרסמו בלוח שנה שכבר יצא לפני למעלה מחודש וחצי למודעות שפורסמו בעיתון, וההוכחה לכך, שבימים הקרובים תמשיכו לראות עוד ועוד מהפרסומות הנ"ל. את המודעה של חברת סנו הזמין מנהל השיווק הראשי של סנו, שאכן עקף בכך את האחראי על הפרסום במגזר החרדי".

יעקב לבין סירב להגיב לידיעה.
מיה תוצאות אפקטיביות הפלס יתד הגראיל שטינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד