י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מי באש • בית משפחה ממונסי נשרף כליל

בשעת 'כל נדרי', עלה בלהבות בית במונסי, כתוצאה מנר שהדליק אורח שהגיע לשווק אתרוגים • בעל הבית הנכה נותר בחוסר-כל • הקהילה מתגייסת לעזרת המשפחה

שריפה. צילום אילוסטרציה
שריפה. צילום אילוסטרציה

דליקה שפרצה בליל יום כיפור בעיירה מונסי, הותירה משפחה חרדית בחוסר כל.

הדליקה פרצה בסביבות השעה שש ושלושים בערב כאשר הקהל היה ספון בבתי המדרש לתפילת כל נדרי.

ר' ישעיה מאיר גליק, שכן המתגורר במרחק שני בתים מהבית שנשרף, מספר: "יצאתי לכיוון בית המדרש של רבי מרדכי שטיינער לתפילת כל נדרי, ואני רואה המולה ברחוב, ניידות משטרה וכמה כבאיות אש, ליד בית בן שלוש קומות שבו מתגוררת משפחה חרדית מזה עשר שנים. אבי המשפחה סובל מנכות לאחר שעבר זעזוע מוח.

"אני מתקרב לבית ורואה את האשה עומדת בחוץ עם דמעות בעיניים ומסתכלת על האש שהולכת ומכלה במהירות את כל הבנין.

"התברר כי בני המשפחה שהם בעלי חסד גדולים אירחו בביתם בקומת ה"בייסמנט" אורח המשווק אתרוגים.

"האורח שהביא עימו עשרות אתרוגים למכירה, התכוון להציג את מרכולתו במוצאי הצום בבתי המדרש במונסי. התברר שהאורח הדליק נר, שנפל על השולחן והצית אותו. בעלת הבית שמתגוררת בקומות העליונות לא הבחינה בעשן או באש, עד שהאש החלה להתפשט גם לקומה הראשונה.

"בינתיים הזעיקו השכנים מכבי אש, שהזעיקו כבאיות נוספות ובמשך ארבעים וחמש דקות ניסו לכבות את האש כדי למנוע את התפשטותה לשאר הבתים הסמוכים".

ר' ישעיה מאיר גליק סיפר כי כאשר כובתה האש והותר לבעלת הבית להיכנס לבית, התברר כי הבית כולו ניזוק קשה, תכולת הבית נשרפה כליל, למותר לציין שעשרות האתרוגים ייקרי הערך ניזוקו.

"שאלתי את האישה אם להודיע לבעלה על השריפה, אך האישה בקשה שלא לגלות לבעלה עד לאחר התפילה. שכנים נדיבים הזמינו את האשה ובני משפחתה להתארח ביום כיפור בביתם, אני מיהרתי לבית המדרש לתפילת כל נדרי, ולאחר התפילה התחלתי בקמפיין גיוס כספים. התברר שהמשפחה נותרה עם בגדי החג שהיו לגופם בעת השריפה, אנו זקוקים לשבעים אלף דולר כדי לקנות להם ציוד בסיסי - בגדים, ריהוט ומוצרי חשמל, כדי שיוכלו להתחיל מחדש. אני קורא לציבור לתרום בטלפון8457217232", אמר גליק היום, והוסיף כי כבר במוצאי יום כיפור הצליח לגייס סכום לא מבוטל.
מונסי שריפה כל נדרי נכה תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד