י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אירוע מיוחד לילדים מיוחדים

מאות מילדי ירושלים ישתתפו בהכנסת ספר תורה למוסד 'שיח סוד' המיועד לילדים עם צרכים מיוחדים. באירוע ישתתפו זמרים רבים, כשבמרכז התוכנית 'יאמצו' הזמרים ילד מהמוסד

הגר''ח קנייבסקי בכתיבת אות לספר תורה
הגר''ח קנייבסקי בכתיבת אות לספר תורה

התרגשות רבה והערכות נרחבת בתלמודי התורה בירושלים לקראת המעמד הגדול של הכנסת ספר התורה לבית שיח סוד בירושלים, לעילוי נשמת הרב דב לוי, מייסד מוסדות "שיח סוד" לילדי החינוך המיוחד.

בתהלוכה רבת רושם, אשר תצא מבית, הרב שמעון לוי, בנו של מייסד "שיח סוד" ומנהל המוסדות, ילוו לראשונה, אלפי ילדי ירושלים הלומדים בחינוך הרגיל, את בעלי השמחה – ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות שיח סוד – כאשר ילדי "שיח סוד" הולכים במרכז התהלוכה, וילדי ירושלים שמחים ורוקדים עמם ביומם הגדול.

הרב שמעון לוי, מנהל מוסדות "שיח סוד", מדגיש, כי מבנה התקדימי של התהלוכה משרת באופן ישיר את מטרת המוסדות, והיא לשלב, עד כמה שניתן, את הילד המיוחד בחברה רגילה ובסביבה תומכת מקבלת ומבינה, ואכן מנהלי תלמודי התורה בירושלים, יחד עם מלמדי תשב"ר, נענו בשמחה ובהתרגשות ליטול חלק עם תלמידיהם בתהלוכה, ולקראת המעמד אף מעלים את חשיבות הנושא ומדגישים בפני תלמידיהם את הזכות שנפלה בחלקם ללוות תהלוכה מיוחדת וייחודית שכזו.

בהמשך הערב, לאחר הכנסת ספר התורה לבית הכנסת של "שיח סוד", תיערך סעודת המצווה באולם שעל ידי בית הכנסת הגדול בירושלים. בסעודת המצווה ישתתפו בני משפחת "שיח סוד" המורחבת - עובדי המוסדות והורי התלמידים, ורבנים ואדמו"רים אשר הבטיחו את השתתפותם ולשאת דברי חיזוק והתעוררות כהכנה לחג מתן תורה.

כחלק מהתוכנית האומנותית אשר מכינים חניכי "שיח סוד" לערב זה, תתקיים הופעה מיוחדת ומרגשת אשר עד עתה לא הייתה כמותה, בה יופיעו גדולי הזמר החסידי כאשר כל זמר "מאמץ" לו לקול שני חניך מ"שיח סוד". כמו כן, תיסקר פעילות מוסדות "שיח סוד" הנותנים מענה לילד המיוחד ומלווים אותו החל מגיל הגן, דרך בית הספר הסמינר או הישיבה ועד לשילובו בחיי קהילה ותעסוקה.

בימים אלו, וככל שמתקרב היום הגדול לילדי "שיח סוד", הולכת וגוברת ההתרגשות, ועימה פעילות הסברה ולמידה מיוחדת במוסדות בנושא בית הכנסת, ספר התורה, תשמישי קדושה ועוד, וכל זאת על מנת שהחניכים יגיעו מוכנים למעמד המיוחד והמרשים וירגישו את ההנאה והשמחה לכבודה של תורה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד