ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

טיסה מפילדלפיה נחתה בנתב"ג בשבת • עשרות חרדים ישבתו בטרמינל

טיסה של Us Airways מפילדלפיה התעכבה בהמראה, ונחתה בנתב"ג סמוך לכניסת שבת, מעט אחרי השעה 17:00 • על הטיסה: עשרות חרדים שהגיעו לישראל לקראת חג סוכות • זק"א נערך בטרמינל עם 100 מזרנים וסעודות שבת • "נעזור להם להתארגן עוד לפני השקיעה"

טיסה מפילדלפיה נחתה בנתב"ג בשבת • עשרות חרדים ישבתו בטרמינל

עשרות חרדים שהגיעו לישראל בטיסה מארצות-הברית, ישבתו בשבת בשדה התעופה על-שם בן גוריון.

טיסת US 796 של חברת התעופה Us Airways המריאה מפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה בשעות הלילה והיתה צפויה לנחות בישראל בשעה 14:15. אך בשל עיכובים בהמראה, הטיסה נחתה מעט אחרי השעה 17:00 - דקות אחדות אחרי כניסת השבת.

דיילי המטוס הבטיחו לנוסעים כי ינחתו בישראל בשעה 16:00.

לדברי הרב יוחנן חיות, רב חברת אל על, דלתות המטוס יפתחו סביב השעה 17:20 והנוסעים יגיעו לביקורת הדרכונים סביב השעה 17:30 - 8 דקות לפני השקיעה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי על הטיסה היו עשרות נוסעים חרדים, שהגיעו לישראל לקראת חג הסוכות. בנוסף, חלק מהנוסעים הם תושבי ניו-יורק, מיאמי, ניו-ג'רזי ומקומות נוספים שעשו נחיתת ביניים בשדה התעופה בפילדלפיה.

לאחר שעלו הנוסעים על הטיסה, נוצר עיכוב שטרם ברורה סיבתו. הנוסעים, שחששו כי הטיסה תנחת בישראל לאחר כניסת השבת, נאלצו להישאר במקומותיהם בשל הנהלים השגרתיים הקיימים במקרים אלו.

אחד מנוסעי המטוס התקשר אל הרב יוחנן חיות, וביקש את עזרתו בארגון שבת בשטח שדה התעופה. הרב חיות פנה לארגון זק"א, שיסייעו באירוח מלא.

בארגון זק"א נערכו לקראת בואם של הנוסעים. בצהריים הפיצו בארגון הודעה עם מספר טלפון של בערלה יעקובוביץ, קמב"ץ זק"א 410, בה הם פונים בבקשה מכל מי שיכול לסייע באוכל או בשאר דברים לטובת הנוסעים.

הרב יוחנן חיות אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ככל הנראה נוצר עיכוב, הנוסעים יגיעו כמעט חצי שעה אחרי כניסת השבת לביקורת הדרכונים. פניתי לאחראי על ביקורת הדרכונים שיפתח לשומרי השבת מסלול מיוחד ומהיר, בכדי שיספיקו להתארגן עוד לפני השקיעה. אנחנו, יחד עם זק"א, נערכים עם מזרנים ואוכל לטובתם, ונדאג שהם יישארו בתוך נמל התעופה, כך שיקפידו על שמירת השבת כהלכתה".

חיות אומר, כי לפני כשנה וחצי אירע מקרה דומה. לדבריו, "גם אז אורגן יחד עם זק"א אש"ל מלא לנוסעים, אך חלקם עזבו את הטרמינל דקות לפני השקיעה ונסעו להתארח בכפר חב"ד. היה זה חילול השם בפני הנוסעים שאחרים. מקווה, שהפעם כל הנוסעים החרדים ישארו לשבת בשטח שדה התעופה ויהנו מארוחות השבת והמיטות שארגנו מתנדבי זק"א היקרים".

בערלה יעקובוביץ סיפר בשיחה עם 'בחרדי חרדים', כי כ-100 מיטות עשו דרכן מפתח-תקווה לנתב"ג על-ידי מפקד זק"א שרון, ישראל גודלבסקי. "מספר חנויות אוכל בבני ברק הבטיחו כי עם סגירת החנות יתרמו את כל האוכל הנותר למען הנוסעים שישהו השבת בנתב"ג".





















חרדים שבת נתב''ג טיסה זק''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד