ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

'נטורי קרתא' עם נשיא איראן: "אתה אור לגויים"

בעוד ישראל נאבקת באיום הגרעין האיראני באו"ם, נפגשו ראשי 'נטורי קרתא' עם אחמדיניג'אד • העניקו לו זוג פמוטי כסף, בשל היותו 'אור לגויים' • תיעוד בלעדי ל'בחדרי חרדים'

נשיא איראן עם ראשי 'נטורי קרתא'. צילום: 'בחדרי חרדים'
נשיא איראן עם ראשי 'נטורי קרתא'. צילום: 'בחדרי חרדים'

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו היה עסוק בסוף השבוע האחרון במאבק נגד הגרעין האיראני, נפגשו פעילי נטורי קרתא עם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'ד.

הפגישה התקיימה ביום חמישי האחרון בניו-יורק, זאת לאחר שנשיא איראן תקף בעיצומו של יום הכיפורים מעל בימת עצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק, את מדינת ישראל והכחיש את הקשר של העם היהודי לארץ-ישראל.

אנשי נטורי קרתא, בראשות משה בער בעק וישראל דוד וייס, נפגשו עם הנשיא האיראני כ-40 דקות במלון 'וורויק' בניו-יורק, בו התאכסן.

הנשיא האיראני קיבל את בפניהם בחמימות רבה, והללו הגישו לו פמוטים מכסף טהור. לדבריהם, "כדי לבטא את ברכתם שהנשיא האיראני יהיה אור לגויים בכיבוד הדדי של כל הדתות".

נשיא איראן ציין בפני המשלחת, כי "הציונים זורעים הרס בכל העולם, ובמיוחד באמצעות הכיבוש ששולל את זכויותיהם של הפלסטינים, אך הגרוע מכל הוא שהציונים משתמשים בשם העם היהודי ובשם היהדות למעשיהם".

עוד אמר אחמדינג'ד: "יש לדאוג לכך שכל בני הדתות יכבדו אחד את משנהו ויהיה חופש דת מלא בכל מקום ולא ידכאו איש את רעהו".

משה בער בעק דיבר ביידיש, בעוד ישראל דוד וייס תרגם את דבריו לאנגלית.

בעק השמיע דברי הערכה והוקרה בשל היחס החם שמחמוד אחמדינג'ד מעניק ליהודים תושבי ארצו, ובשל ההפרדה שהוא נוקט בין הציונות ליהדות.











נטורי קרתא משה בער בעק ישראל גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד