ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בני-ברק: תברואן העירייה גוייס לשירות פרטי?

משאית לפינוי פסולת של עיריית בני-ברק, חסמה לדקות ארוכות את התנועה ברחוב בעיר • לדברי אחד הנהגים התברואן ביצע עבודה פרטית תמורת תשלום • העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשאית ברחוב נתן הנביא. צילום: תושב העיר
המשאית ברחוב נתן הנביא. צילום: תושב העיר

הפקקים והעומס בכבישי וברחובותיה של העיר בני ברק הם דבר שבשגרה בערבי שבתות וחג.

אך מקרה כפי שאירע ביום שישי האחרון, בשיא ההכנות לשבת ולחג, כשנהג משאית זבל חסם את הרחוב תמורת תשלום שקיבל מתושבת העיר, אין לו תקדים.

תחילתו של מקרה ביום שישי, סמוך לשעה 11:00 בבוקר, כאשר משאית זבל נעצרה ברחוב נתן הנביא.

הרכבים שעמדו מאחוריה חשבו שמדובר בפינוי זבל שגרתי ותוך שניות אחדות המשאית תמשיך בנסיעה.

אך על פי תיאור של נהג שהיה במקום המציאות הייתה שונה לגמרי, כפי שהוא מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אחרי 5 דקות, החלו צפירות של יותר מעשרה רכבים שנאלצו להמתין בשעת הפינוי, העובדים במשאית סימנו לנו להמתין בסבלנות, אבל ככל שעבר הזמן הסבלנות פקעה.

"כעבור 10 דקות, יצאתי מהרכב וניסתי לשאול את נהג המשאית לפשר העיכוב המתמשך.

"תושבת אחד הבניינים ברחוב השיבה לי כי עובדי הזבל מפנים מחצר ביתה פסולת ביתית, "זה יקח עוד כמה דקות", היא אמרה. רק כעבור רבע שעה, כאשר שורה ארוכה של רכבים השתרכה מאחורי המשאית, סיימו העובדים את מלאכתם.

"ראיתי דבר שאסור לעבור עליו בשתיקה", אומר התושב. "התושבת דחפה לנהג סכום כסף לתוך היד. הוא עלה למשאית, וירד ממנה כשהוא לכאורה נותן לה כרטיס ועליו רשום מספר הטלפון האישי שלו".

כשניגש התושב לאישה וסיפר לה שתיעד את העברת הכסף, האחרונה לא הכחישה והשיבה בצעקות: "הלו, הלו תירגע! אל תגיד לי מה כן לעשות ומה לא לעשות".

רק כעבור רבע שעה, המשאית המשיכה בנסיעה והפקק השתחרר.

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים מסר בתגובה לאחר בירור עם ראש אגף התברואה: "האגף מפנה מבתי תושבים פסולת ביתית לפי הזמנה מראש, ללא תשלום. זהותו של כל נהג משאית ידועה לעירייה, כולל הנהג שהיה באותה כתובות ובאותה שעה וזאת על סמך מכשיר גי.פי.אס. משום כך הבירור על זהותו אינו נצרך.

"כדי שהעירייה תוכל לזמן את הנהג לבירור בוועדת משמעת ובנוסף לאמת את פרטי המקרה, אנחנו מזמינים את התושב לשגר מכתב אליי או אל ראש האגף כדי שהדברים יטופלו עד יסודם".
משאית זבל כסף עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד