כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קברים בחריש? • ה'מתיחה' של מתנגדי 'אתרא קדישא'

מודעות שנתלו בירושלים בישרו על ה'מאבק החדש': קברים שנתגלו בחריש • הרוכשים המבוהלים זעמו על 'אתרא קדישא', עד שהתברר - זו בדיוק הייתה מטרת המודעה

חריש. צילום: פלאש 90
חריש. צילום: פלאש 90

בהלה בקרב רוכשי הדירות בחריש: מודעות שנתלו בסוף השבוע בירושלים בישרו על כך ש"היהדות החרדית יוצאת למאבק נגד קברים יהודים שנמצאו בשטח הבנייה של העיר החדשה חריש".

רק מאוחר יותר התברר כי מדובר בפשקוויל שנוסח ופורסם על ידי מתנגדי ארגון 'אתרא קדישא'.

תחת כותרת שזעקה "חריש בקברי ישראל", פורסמו המודעות ובהן תמונות כביכול מאתר הבנייה, כשבגוף המודעה מפרטים מחבריה אודות הסכנה הקיימת ברכישת הדירות, "באתרי הבנייה של העיר הגדולה חריש", נכתב. "נמצאו מערות קבורה עם עצמות קברי ישראל, מבני העיר היהודית 'נרתעבא' מזמן בית שני..."

בהמשך נכתב: "תושב מקומי הצליח לחמוק ולראות את כל 'החפירה' הזו. הארכיאולוגים והפקידים הבכירים העמיסו במהירות שיא את כל העצמות שהיו במערות הקבורה על המכולה, אך בחופזם שכחו מספר עצמות".

בסיום המודעה נכתב: "היהדות החרדית תכריז: לא רוכשים דירות בחריש. לא נבנה את ביתנו על הריסות קברי ישראל".

במהלך סוף השבוע הפכה המודעה לשיחת היום בקרב רבים שהתעניינו ברכישת דירות בחריש. רבים מהם, שהבחינו במודעה, הביעו זעם על ארגון 'אתרא קדישא' שבחר לצאת למאבק נגד קברים לאחר שציבור גדול כבר השקיע את כספו במקום.

אך מהר מאד התברר כי המודעה חסרת תוכן של ממש, וכי היא מהווה בסך הכל כלי ניגוח במלחמת הפשקווילים.

מבירור שערך כתב 'בחדרי חרדים' עולה, כי מי שעומד מאחורי המודעה הם אנשים שנפגעו מ'אתרא קדישא' במתחם הדירות גולובנציץ בבית שמש. מטרתם בהפצת המודעה היא להוציא סרה את הארגון לאחר שלטענתם, מלחמתו המיותרת גרמה לעיכוב הבנייה עד כה.
אתרא קדישא חריש בית שמש מודעות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד