כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סערה בשומרי אמונים: האדמו"ר נגד ראש הישיבה

ראש ישיבת שומרי אמונים, הרב אהרן געלדצעהלער, נסע לקבר האדמו"ר זצ"ל • האדמו"ר רבי שלמה ניצל את ההזדמנות ופרץ לחדרו • מי הזמין משטרה ומה הודיע עורך-הדין?

הרב אהרן געלדצעהלער בשיחה בערב ראש השנה
הרב אהרן געלדצעהלער בשיחה בערב ראש השנה

חסידות שומרי אמונים, שנחלקה לשלושה לאחר פטירת האדמו"ר הקודם בתחילת חודש אלול, כאשר הבן הגדול רבי רפאל אהרון ראטה מכהן כאדמו"ר בבני-ברק, הבן רבי גדליה משה - באשדוד, והבן רבי שלמה - במרכז החסידות בירושלים, סוערת בערב חג הסוכות.

שכן, בשבועיים האחרונים קיימת מתיחות לא ברורה בין הבן רבי שלמה לבין מי שמונה לראש ישיבת שומרי אמונים, הרב אהרן געלדצעהלער, נכדו הקרוב ביותר של סבו, האדמו"ר זצ"ל, שאף תמך כל העת במינוי רבי שלמה לאדמו"ר בירושלים.

היום (א') ערב חג הסוכות נסע הרב אהרן געלדצעהלער עם כמה ממקורביו ותלמידי הישיבה לקבר האדמו"ר זצ"ל, שרק ארבעים יום חלפו מפטירתו.

לטענת מקורבי ראש הישיבה, האדמו"ר רבי שלמה ניצל את שהותו של ראש הישיבה מחוץ לבניין המוסדות בירושלים, הלך בכבודו ובעצמו עם פטיש ופרץ את דלת חדרו של ראש הישיבה, הסמוך לחדרו של האדמו"ר זצ"ל.

אחד השכנים התקשר לראש הישיבה שהיה בקבר סבו, אבל בנימין זכרי, גבאי האדמו"ר רבי שלמה, סילק את אנשי ראש הישיבה מבית המדרש.

משטרה הוזעקה למקום בכוחות גדולים. אך בת האדמו"ר זצ"ל - ברכה, הגיעה למקום עם מכתב מעו"ד, המצהיר שהבניין שייך לה ולאחיה שלמה, וכי יש לו זכות רק להתפלל, אך לא להחליף מנעולים.

ככל הנראה, הרב אהרן געלדצעהלער יתפלל בחג הסוכות במניין נפרד בישיבת שומרי אמונים, יחד עם תלמידיו.
שומרי אמונים ירושלים פריצה ראטה הרב אהרן געלדצעהלער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד