כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"אני שמח לחזור" • השדרן מנחם טוקר שובר שתיקה

שדרן המוזיקה החסידית מס' 1 בציבור החרדי חוזר, אחרי שנים ארוכות, להגיש ב'קול חי' • בראיון מרתק עם דוד רוטנברג ושרי רוט הוא שובר שתיקה ומדבר על הכל • צפו

"אני שמח לחזור" • השדרן מנחם טוקר שובר שתיקה



השדרן מנחם טוקר הפך עם השנים למעין מילה נרדפת ל'זמר חסידי'. בבחינת, אמרת מנחם טוקר - אמרת מוסיקה חסידית. לא שהוא המציא אותה, אבל בהחלט הרים אותה לגבהים שלא היו מוכרים עד אז. הוא 'רומם' זמרים ומלחינים, הזניק שירים ולחנים, והפך את המוסיקה החסידית לתחום מכובד. לא עוד מצעדי פזמונים משעממים.

את תחילת דרכו עשה ב'ערוץ 7' הי"ד, שהיה באותה תקופה רדיו ארצי לכל דבר ועניין. בהמשך 'נשלף' משם על-ידי מנהלי רדיו 'קול חי'. ואז, ביום לא בהיר אחד - פוטר. ההפתעה הייתה עצומה. אפילו לתוכנית פרידה אישית מהמאזינים לא זכה האיש. במשך שנים נשא את המועקה בליבו, שמר על שתיקה, ממאן לומר דבר וחצי דבר בגנות מי שהביאו לסילוקו מהמקום בו פרח והפריח את שדה המוסיקה החסידית.

מגזין חג סוכות מיוחד: כתבות, ראיונות, גלריות וקליפים

ואז, ביום בהיר אחד, בהפתעה דומה, החליטו מי שהחליטו להשיבו מחדש אל רדיו 'קול חי'. מיד אחרי החגים, יתחיל מנחם לשדר. כמו שרק הוא יודע לעשות.

רגע לפני שהוא מבצע את הקאמבק הגדול, הבאנו אותו, דוד (10, כמובן) ואני (שרק הצטרפתי) אל אולפן 'קול חי' בירושלים, כדי לשוחח על הכל. ממש על הכל. השתדלנו לא עשינו לו הנחות.

וכך זה נשמע.

פיטורין, פרידה, דף חדש

עד היום פגשנו אותך בבתי מלון, מנחה באירועים, כעת אתה מבצע קאמבק ברדיו... מה קרה? - פתח דוד את הריאיון.

"הקאמבק מבחינתי הוא לא ממש קאמבק, כי הייתי גם עד היום ברדיו, רדיו 'גלי ישראל'... עשיתי הרבה פרויקטים חוץ מרדיו, אולי לא במרכז הציבוריות החרדית, אבל הייתי בתחום. עכשיו, כשהגיעה ההצעה לחזור לרדיו 'קול חי', הגירוי היה גדול - ונעניתי בחיוב..."

• אתה יודע, כשדוד שואל אותך על הקאמבק, הוא מתייחס לכך שלפני כמה שנים אמרו לך שם ללכת הביתה. והנה עכשיו, שש שנים אחרי, אותו מנכ"ל שפיטר אותך אז, קורא לך 'חזור'. זה קאמבק...

הוא מחייך ונאלץ להודות. "כן, ואני שמח שזה קרה, שאותו אחד שבזמנו זרק אותי, בעצם לא הוא זרק אותי, אלא זה למעלה (מצביע לשמים...), אני שמח שהוא היה השליח להחזיר אותי.

רדיו 'קול חי' הוא הבית שלי, למרות שהתחלתי את הקרירה שלי בערוץ 7 קרוב ל- 8-9 שנים שידרתי בקול חי, ועשיתי שם דברים טובים ברוך ה', לכן אני שמח להמשיך את הקריירה התקשורתית שלי דווקא שם".

• איך קרה כדבר הזה שמי שהעיף הוא שהחזיר? חזרת בתשובה? שינית משהו...

(מתלוצץ): "אני צריך לחזור בתשובה?..."





• אני לא יודעת... אבל בוא נתחיל מהגורם. למה סילקו אותך לפני שש שנים?

(הוא מתלבט באם להיגרר): "מעולם, גם לא אצלכם, לא דיברתי על זה. פנו אלי ערוצי תקשורת וטלוויזיה בשאלה למה זרקו אותך מרדיו קול חי. לא יודע, עד היום אין לי מושג למה עשו את זה..."

• השערות?

"לא יודע, יש כל מיני השערות, גופים, אנשים, אולי הרווחתי יותר מדי, אולי בא מנכ"ל חדש, לא יודע, מעולם לא דיברתי נגדם, קיבלתי את זה. היו לי הסתייגויות מסוימות על הדרך שבה זה נעשה, על זה שלא נתנו לי להיפרד מהמאזינים..."

• למה באמת? ניסית לדבר עם המנכ"ל עידו ליבוביץ, עכשיו כשישבתם על החזרה שלך?

"כן, דיברנו על זה במהלך הגישושים לחזרתי. להם היה ניסיון מר עם שדרן שעזב, וניצל את המיקרופון כדי לדבר נגד הרדיו, לכן חששו. אמרתי להם שהם יכלו להקליט את התוכנית מראש, אבל לא משנה, הם שמו את הדברים הצידה, אני שמתי את הדברים הצידה, נקווה שנפתח דף חדש ומוצלח. האמת, אז היה קל להצליח, הייתי לבד בשוק, עשיתי מה שרציתי, הרדיו היה לבד, יחיד. היום יש תחנות אחרות, שדרנים אחרים, הרדיו אינו לבד, והשאלה הגדולה היא האם אוכל היום לשחזר את ההצלחה של אז, זה רק הוא למעלה יודע, ואני מקווה שכן".

• טוב, אני בטוחה שתצליח, בתחום המוסיקה לא חושבת שקמו לך מתחרים... ואולי מזה הם חששו אז - החשש מכך שהצלחת מדי. אני יודעת שהיו בחורים שבחדר שלהם תלה פוסטר של מנחם טוקר לצד פוסטרים של מרדכי בן דוד ואחרים... אולי מכך חששו רבנים? מגלישה לסגנון שמקובל בציבור החילוני?

הוא מקשיב ברצינות, מהנהן בראשו, ולא פוסל את האפשרות. "אבל כל מי שמכיר אותי יודע שמעולם לא ערבתי את החיים האישיים שלי בתוכניות".

• אולי מה שקרה זה שהבינו שמוסיקה חרדית, זה לא רק תקליט עם עטיפה, אלא זה תכניות מעניינות? הבאת שיק לעניין...

"אני חושב שזה שהצלחתי זה טוב..."

• כן, אבל אולי רבנים התנגדו לזה. זה לא שעשית את זה במכוון, נולדים עם זה...

" א. תודה... ב. התחלתי בערוץ 7 כשהייתי בן 19, ברדיו קול חי התחלתי בן 21..."

• אולי מזה הם פחדו, הרבנים. שילוב לימודים בישיבה לצד הגשת תכניות.

"מי זה 'הם'?"...

• דיברו אז, שרבנים היו אלו שהביאו לפיטוריך.

"אני לא חושב. תביני, בעידן האינטרנט, למשל בחדרי חרדים שאני גולש בו מהיום הראשון ודוד יכול לאשר זאת, אני אולי העיתונאי היחיד שאינו כותב בפורום. היום מפת התקשורת רחבה יותר: יש אינטרנט, יש לא עלינו ולא עליכם פייסבוק, אולי הכלי היחידי שאפשר להביא בו תכנים, ויהיה חרדי, הוא רדיו".

"רצו תכנית בניחוח דתי-מסורתי". טוקר מנחהצילום: "רצו תכנית בניחוח דתי-מסורתי". טוקר מנחה
"רצו תכנית בניחוח דתי-מסורתי". טוקר מנחה

ערוץ 2, תכנית יהדות, הופעות

• יש תכנית חדשה שלך בערוץ 2, מה קרה, הם חזרו בתשובה שם?

טוקר צוחק.

"לא. הם פנו אלי לעשות תכנית יהדות בצורה שונה, לא הייתי אומר קלילה, אבל תכנית של פרשת שבוע בצורה יפה, להראות את הדברים היפים של הדת. הם באו אלי, לשמחתי. ולדעתי, החכמה היא לתפוס את אותם אנשים שצמים ביום כיפור וצופים בערוץ 2, קצת מוסיקה, קצת פרשת שבוע, אפילו אנשים חילוניים לגמרי כמו שלי יחימוביץ או רמי לוי או זאב רווח - מספרים על הדלקת נרות שבת. יחימוביץ, למשל, סיפרה ששבת מבחינתה זה ערך עליון"...

• אולי היא אומרת את זה כי היא רוצה את הציבור החרדי מבחינה פוליטית?

"לא היא אמרה את זה עוד קודם, אמרה ששבת אצלה זה ערך מבחינת המנוחה. אני חושב שחשוב שיהיה מנחה חרדי בערוץ 2, מזה חודשיים התוכנית רצה".

• יש מצב שבגלל זה 'קול חי' פנה אליך?

"לא, המשא מתן החל כבר קודם..."

אני עדיין מנסה למצוא את הסיבות מדוע שלחו אותו הביתה ולמה החזירו אותו.

• מתי הפסקת להנחות הופעות?

"בפסח. אני כמעט ולא הנחיתי הופעות מעורבות, אולי פעם בקסריה, אבל גם הופעות נפרדות הפסקתי להנחות. מזה 18 שנה אני עושה את זה, זה לא כסף, זה מאמץ גדול, להתחיל לרוץ על הבמה ולצעוק 'שוויקי' או 'מרדכי בן דוד', יש צעירים שעושים את זה טוב יותר ממני... הרבנים, הכסף, השחיקה..."

• יש תחושה שמשהו השתנה אצל מנחם טוקר. הוא אפילו לא מנחה הופעות מעורבות...

"אולי שתיים-שלוש הופעות מעורבות הנחיתי בחיים שלי, אני לא מנחה הופעות מעורבות. להפך, הטענה אלי הייתה שלהופעות נפרדות מגיעים חרדים. ומי שיצאו נגד הופעות נפרדות, אולי שילכו להופעות מעורבות ויראו כמה חרדים מגיעים, חבל".

• אתה חושב שאולי צריך להחזיר את ההופעות הנפרדות?

"אולי בקונסטלציה של הופעות נפרדות לגברים. תראי, היום השתנה הכול, הטרנד של הופעות הוא לא משהו, יש אינטרנט, אין הופעות נפרדות - טוב לי שאני לא שם".

• ואם נחזור לשאלה של דוד: מה קרה שערוץ 2 החליט ללכת על מנחה דתי?

"הם רצו תכנית בניחוח דתי-מסורתי".

• למה הם צריכים את זה? בפני מי הם צריכים להתייפייף?

"יש דרישה, אנשים אוהבים את זה, מתחברים לזה..."

• לכן לקחו אותך, כי אתה לא ממש מפחיד...

"אחד, אחד ויחיד". מרדכי בן דוד. צילום: קובי הר צביצילום: "אחד, אחד ויחיד". מרדכי בן דוד. צילום: קובי הר צבי
"אחד, אחד ויחיד". מרדכי בן דוד. צילום: קובי הר צבי

דיסקים, אינטרנט, מרדכי בן דוד

דוד תוקף חזיתית: מנחם, יש תחושה שהמוסיקה החסידית מדשדשת, אולי אפילו יש נסיגה לאחור.

"אני חושב שזה שילוב של כמה דברים, אבל בראש ובראשונה זה האינטרנט. אפשר לומר שהאינטרנט ניצח בגדול את המוסיקה. היום זמר מוציא דיסק, תוך 4 דקות זה ברשת..."

• בוכים לך על זה הזמרים?

"לא. אף זמר לא בוכה על זה. אבל לא שווה להם להוציא דיסק. אין הופעות, כי הרבנים, בצדק, אסרו אותן. דיסקים אין, כי יש אינטרנט. מה שהיום יש זה הופעות בחתונות, ומי שמצליח בזה מצליח להרוויח. אבל אנחנו נחזיר את הכול, נגיע לרדיו קול חי ונחזיר את הכול. יש תכניות של סינגלים שיוצאים, וצריכים לחשוב מה לעשות. יש קליפים, עידן חדש".

• 'בשקט-בשקט', מבקש דוד לדעת, מי הזמר מספר אחת?

לא חשבתי שמנחם יענה, אבל הוא מרים את הכפפה ועונה בביטחון: "אחד, אחד ויחיד, ולא יהיה אף אחד שיתקרב אליו - זה מרדכי בן דוד!".

• אתה חושב שעד היום הוא מספר אחת?

"כן"!

• איך אתה מסביר את זה? הוא כמעט 40 שנה בטופ, יש את אברהם פריד... כבר כשלושים שנה, ואין מישהו חדש. איך זה?

"קודם כל השאלה נכונה, שנית, אברהם פריד גם הוא מאוד-מאוד מצליח וטוב, אני מאוד אוהב אותו, ומדובר בשתי אסכולות, יש שאוהבים יותר את ורדיגר, יש את פריד. אני כבר בתור ילד התחברתי למרדכי בן דוד. בין הצעירים יש את שוואקי שמאוד מצליח, חיים ישראל... מצד שני, למה אתה שואל רק על מוסיקה? איך זה שיש יתד נאמן והמודיע כל-כך הרבה שנים? יש גפני ויש רביץ (טוקר הוא מהדור של רביץ, יקח לו זמן להפנים שהיום יש גפני ומקלב - ש.ר.), יש את אלי ישי ויש את אטיאס..."

• לא, אתה לא עונה לי ממין העניין - דוד מסרב לוותר לו – במוסיקה, הנשמה מדברת, לא הקשרים... איך זה שלא בא כשרון חדש?

"זו שאלה טובה, שאלה טובה. לדעתי זה בגלל שהם כל-כך חידשו, כל מה שאנשים היום יחדשו יגידו וואלה זה כבר היה, מעתיקים את מרדכי בן דוד, מעתיקים את אברהם פריד, כי הם המציאו את הכול. אז נכון, יש חידושים, יש מוסיקה מזרחית מאוד יפה, שוואקי עושה עבודה יפה, אבל גם אני וגם אתה וגם את וגם אבא שלי וגם הבן הקטן שלי – כולם גדלים על מרדכי בן דוד".

"צפייה מטורפת". עם קובי סלע בחסידשקייטצילום: "צפייה מטורפת". עם קובי סלע בחסידשקייט
"צפייה מטורפת". עם קובי סלע בחסידשקייט

חסידישקייט, פופולאריות, חיים אישיים

דוד עובר לנושא שונה.

• אני זוכר שהתראיינת בסופשבוע, בעובדה, אצל יאיר לפיד. בתקשורת החרדית מעולם לא התראיינת. מה מביא אותך לשבור שתיקה ולהתראיין כעת?

"קודם כל מבחינתי כבוד גדול ש'בחדרי חרדים' מראיינים אותי, אני יודע שאתם אתר מקסים ומהפכני באינטרנט. במדיה החרדית לא התראיינתי אף פעם, כי אני עצמי הייתי מראיין, עבדתי ברדיו, כל מה שרציתי לשאול - שאלתי, לא התייחסתי אף פעם לחיים האישיים שלי, כי לא רציתי שהם יעניינו אף אחד, לא יצרתי קשרים אישיים עם אנשי תקשורת ומוסיקה..."

אבל לכל השמחות שעשית הגיעו כל המי ומי - אני מזכירה לו...

"הגיעו, אבל רק לחתונה... אני מאוד שונה ממה שאני מוחצן, אני אוהב את הפרטיות שלי מאוד..."

• טוב, לא יעזור לך, אני בטוחה שכשאתה הולך ברחוב, אנשים או ילדים מצביעים עליך: 'הנה מנחם טוקר'... למרות שאתה ברדיו ולא בטלוויזיה...

"זה אולי כי עשיתי במשך 10 שנים את חסידישקייט... שזו הייתה המהפכה הוויזואלית הגדולה אפילו לפני 'בחדרי חרדים'. ואגב, אז קיבלתי ביקורות קשות כי אמרו לי שאני מכניס את הטלוויזיה הביתה. למי שאינו יודע, זה היה מוצר על CD, הייתה לו צפייה מטורפת, כי לא היה אז משהו אחר לצפות בו, עשרות אלפי צופים. אבל משרדי הפרסום לא נתנו שקל, לכן סגרנו את זה. וגם כי נשחקתי מזה, להמציא את עצמך בכל פעם מחדש. ככה עשר שנים, זה תחום שעשיתי, הצלחתי בו, אבל די, הרגשתי שאיני יכול להמשיך עוד".

אני חוזרת לשאלה הקודמת: אתה לא יכול לרדת עם הילדים לגינה באופן חופשי...

"איפה שאני גר כן. ליד ירושלים, במקום שקט".

• אבל כשאתה עולה על רכבת, יורד מהאוטובוס?

"כן, אבל זה לא מפריע לי..."

• ולילדים שלך?

"הם עדיין קטנים. אבל אם הם יגדלו וזה יפריע להם אשקול לפרוש..."

• לגמרי?!

"או לגמרי, או לעבור דירה. איפה אתם גרים?..."

• בקרית ספר...

"לא, לא..."

• שם אף אחד לא יכיר אותך, לאף אחד כמעט אין מחשב, בטח לא חסידישקייט...

"אז אוקי, יש דירה להשכרה באזור?..."

הוא מנהל את הדו-שיח בינינו ממש כמו היה מנהל תכנית מרתקת, דקה לא משעמם. "טוב, עכשיו מדברים על חריש, אולי אעבור לחריש..."

• ליד המפחמות? ובכלל, בחריש כולם יזהו אותך...

"מאוד-מאוד התבגרתי". עם ליפא שמלצרצילום: "מאוד-מאוד התבגרתי". עם ליפא שמלצר
"מאוד-מאוד התבגרתי". עם ליפא שמלצר

טומי לפיד, מתיחות, הפתעות

דוד חוזר אתו אחורה ומוציא אותו מהאווירה ההומוריסטית באחת.

• בשעתו ראיינת את טומי לפיד, והצלחת 'להפיל' אותו בראיון. הוא סיפר על כך אחר-כך בגלי צה"ל, אמר שהפלת אותו. מה קרה שם בדיוק, הרי טומי לפיד לא היה אחד שקל להפיל אותו...

"טוב, הייתה לי תכנית בגלגול הקודם שלי ברדיו קול חי בה חייגתי בהפתעה לאנשים. חייגתי אליו, הרים, באותה תקופה היה אנטי-חרדי, היה יורד על הציבור החרדי שיש לו הכשר על ניר טואלט... עשר דקות דיברתי אתו".

• לבן שלו היית עושה אותו דבר או שאתה חושב שהוא לא כמוהו?

"יאיר ראיין אותי גם ברדיו וגם בטלוויזיה ועשה רושם של אדם נחמד. זה לא תפקיד שלי לראיין אותו,, כי הוא לא מזיק היום, אם הוא יכנס לפוליטיקה אולי..."

• העלבת אותו עכשיו, אתה יודע. כי מבחינתו הוא מוצר מדף מאוד מצליח.

"המראה שלו הוא כרגע הדבר היחיד שבו הוא משחק אותה, חוץ מזה הוא בלון ריק, כשיתחיל לעבוד - נראה. אין ספק שהוא עשה רבות בתחום התקשורת והוא איש אינטליגנט, אבל בפוליטיקה עדיין לא עשה מספיק... טוב, אני לא יודע, יש לכם את הפרשנים הפוליטיים הכי טובים בארץ".

"אגב", הוא אומר כשהוא קולט מה קרה, "תודה רבה ששרפת אותי עם יאיר לפיד... אבל נחזור לטומי לפיד, אמר מאז שהוא לא מדבר עם רדיו 'קול חי' בגלל טוקר. הרצנו את זה כפרומו. כל הזמן. וזה היה לי לכבוד..."

• תחזור לזה בתוכניות שלך? אתה יכול להעלות את ליברמן, יש לי כמה רעיונות בשבילך.

"תראי, אני חייב לומר לך אמיתי שמאוד-מאוד התבגרתי. למשל, פעם הייתי עושה מתיחות והיה לזה רייטינג מטורף. פתאום אמרתי לעצמי: למה אני מותח אנשים? הרי זה דבר מגעיל. על זה, למשל לא אחזור. גם לא להופעות".

• אז הנה, כן חזרת בתשובה...

"לא חזרתי בתשובה", הוא צוחק. "לכל דבר יש את הזמן שלו. מה אני צריך לריב או לפגוע? תני לי לעשות רדיו..."

• הרי לא תגיש שירים וזהו.

"לא! יש הפתעות, יש צוות מוחות של הרבה מאוד אנשים, שיושבים ומתכננים את התוכנית שלי למוצ"ש (בין 22:00 ל-1 בלילה) וגם את זו שתשודר בכל יום (בין 14:00 ל-16:00). אנחנו נעשה את הרדיו הכי טוב שיכול להיות בעולם, עם הכלים 'החרדיים' שכולנו מכירים".

• בלי להתקשר לפוליטיקאים בהפתעה. בלי להעלות על הקו את אלי ישי, לדוגמה...

"בטח שכן, את אלי ישי אני מעלה ראשון..."

• אתה מעלה הרגע את אלי ישי לשידור, מה אתה שואל אותו?

"אם הוא מתגעגע לאריה דרעי..."

"הצלחתי בזכות הנתינה שלי בזכון מנחם". טוקר צילום: "הצלחתי בזכות הנתינה שלי בזכון מנחם". טוקר
"הצלחתי בזכות הנתינה שלי בזכון מנחם". טוקר

ערוץ 7, מנחם ארנטל ז"ל, האדמו"ר מאמשינוב

דוד שב היסטורית, אל קו ההתחלה.

• איך בכלל נכנסת לתחום המוסיקה?

"שאלה טובה", הוא אומר.

כל השאלות שדוד שואל הן טובות, אני אומרת.

טוקר צוחק. "זה נכון", הוא מאשר, ואז, בפאתוס פונה אל המצלמה: "כל הכבוד שדוד...10! בא לראיין אותי, במיוחד".

רק אז הוא נפנה לסיפורו. "נולדתי בהולנד, מגיל 0 הסתובבתי בבית עם משהו דמוי מיקרופון, ואז, לפני כשלושים שנה, לא היה רדיו חרדי. רמקול, מזלגות, הייתי משחק אותה כאילו אני ברדיו, תמיד הייתה לי שאיפה לעבוד ברדיו. כשעלינו, גרתי בשכונת בית וגן, שם היו לי חברים בשם קובי סלע ובצלאל קאהן. למדתי בישיבות הכי טובות (תורת חיים, מיר), אמרתי להם: חבר'ה, תנו לי רדיו... קובי סלע עבד בערוץ 7, יום אחד הסכים לסדר לי לעבוד שם.

"עד אז היו משדרים עד 12 בלילה, בדיוק אז הקימו את רדיו קול חי ששידר 24 שעות - והחליטו להתחרות בהם. קובי אמר לי: קח איזה לילה שאתה רוצה ותשדר. החלטתי לבחור את מוצ"ש. אנשים ישנים בשבת וערים במוצ"ש. אחרי התוכנית הראשונה שלי, כבר ראיינתי את מרדכי בן דוד אותו הכרתי מ'זיכרון מנחם'. מנחם ארנטל ז"ל למד איתי בכיתה, אנחנו בני דודים שניים וגם שכנים, כך שכל הילדות שלי סבבה סביב מנחם. שם הכרתי את מרדכי בן דוד, את הזמרים ואת הברנז'ה, ואני חושב שמה שהצלחתי בחיים זה בזכות הנתינה שלי ב'זיכרון מנחם'..."

• אולי מנחם מתפלל עליך בשמים שתצליח.

"לא, מנחם מתפלל בשבילי על דברים יותר גדולים... הסייעתא דשמיא הגדולה שלי, לפי דעתי, הייתה שבחרתי את מוצאי-שבת, כי מאז כל התחנות: רשת ג', קול ישראל רשת ב', במוצ"ש משדרים שירים חסידיים".

• מנחם, הכנתי רשימה, אני בטוחה שהיא חלקית, של מקומות שבהם ראיתי 'מנחם טוקר' על המסך: במטוסי אל-על, על הדיסק של סלקום, קוקה קולה הפיקו עכשיו דיסק עם שירי שבת ואתה הפקת אותו, יש לך אתר שמשדר מוזיקה, בקיצור ידך בכל... תגיד, מה לך ולרדיו 'קול חי', לא קטן עליך? איך זה בכלל משתלב בסדר היום העמוס שלך?

(צוחק, נראה מופתע מהשאלה) "אני במהותי שדרן רדיו! ככה הייתי, ככה אהיה, המקצוע שלי הוא להגיש רדיו, ורדיו קול חי זה ה-רדיו מבחינתי. זה גם הבית שלי, איפה שגדלתי..."

• אתה יודע שב-TGI חושבים אחרת.

"כשאני הייתי שם מאוד הצלחנו ב-TGI, וזה גם חלק מהאתגר שלי..."

• מה שאתה אומר, בעצם, הוא 'צפו ל-TGI גבוה בפעם הבאה.

"בטח! יש פה המון תכניות שרדיו קול חי יחזור וישלב, ה-TGI ינסוק בעזרת ה'. שם הבית שלי, כל שאר העיסוקים הם צדדיים בעיני, כל מרצי יופנה להצלחת התוכניות שלי ברדיו. לא עזבתי כי קולי נצרד או כי הפכתי למגמגם, עזבתי בהיותי טוב, לכן אני מאמין שנצליח. כי אנחנו מכינים באמת דברים גדולים מאוד".

• קיבלת ברכת הדרך מהרב שלך?

"ברור".

• מיהו?

שותק.

• מישהו הדליף לי שמדובר באדמו"ר מאמשינוב.

"לא מאשר ולא מכחיש..."

• אז נאחל לך גם אנחנו הרבה הצלחה, וברכת שנה טובה.

"ברכת שנה טובה, וגם לצופים..."

• אתה עדיין עושה רדיו.

הוא מחייך. "כן, כן..."
מנחם טוקר רדיו יאיר לפיד מרדכי בן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד