כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מהומה במאה שערים • צלם 'ידיעות' נפצע מאבן

פעילי שמאל הופיעו מול בית המדרש של תולדות אהרון, לבחון את המחיצות שהותקנו במקום • פרצה מהומה וצלם 'ידיעות אחרונות' נפצע • אנשי החסידות: "עמדנו בסיכומים"

מהומה במאה שערים. צילום: קובי הר-צבי
מהומה במאה שערים. צילום: קובי הר-צבי

מהומה הערב (ב) בשכונת מאה שערים בירושלים, לאחר שפעילי תנועת 'ישראל חופשית' התייצבו מול מרכז חסידות 'תולדות אהרון' בשכונה, שם הותקנו מחיצות.

כזכור, המחיצות שהפרידו בין גברים לנשים במהלך שמחות בית השואבה, גרמו לעימות בין פעילים חילונים לחרדים. בית המשפט פסק כי המחיצות יוסרו, ופעילי 'ישראל חופשית, ביקשו להתייצב במקום כדי לבחון את הסרת המחיצות.

כוחות משטרה גדולים נשלחו למקום בהוראתו של מפקד המרחב, אלי כזרי, כדי לאבטח את בואם של הפעילים.

נציגי החסידות מחו על כך בפני המשטרה, לדבריהם עמדו בסיכומים והגדרות הינם רק 'גדירות בטחון', "אנחנו לא מבינים מדוע צריכים להגיע כעת ולעורר מהומה ללא סיבה", אמרו.

כוחות המשטרה נסוגו, לרחוב שבטי ישראל וסגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש שהיה מעורב בסיכום בין הצדדים שכשל, הגיע לשטח על מנת לנסות להרגיע את הרוחות אך לא הצליח בכך.

אנשי השמאל את רצונם לבחון אם יצליחו פעילים ופעילות לעבור יחד על המדרכה המגודרת הסמוכה לבית המדרש של החסידות. ראשי החסידות הסכימו כי הפעילים יעברו באזור אך יצאו מיד אחר כך.

אלא שבמקום פרצה מהומה ונערים יידו אבנים לעבר השוטרים. אחת מהן פגעה בראשו של עטא עסיוואת, צלם העיתון 'ידיעות אחרונות'. שנפצע באורח קל ופונה לבית החולים 'הדסה עין כרם'.

כך גם שוטר נפצע באורח קל מבקבוק שיודה לעברו.

במשטרה הגיבו: "מול ישיבת תולדות אהרון בשבטי ישראל בירושלים, במהלך ארוע שמחת בית השואבה, כמה חרדים יידו אבנים לעבר צלם ידיעות אחרונות עטא עסיוואת שהיה במקום. הוא נפצע קל בראשו, ופונה ע"י מד"א לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה בעיר. כוחות משטרה במקום".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' במשטרת ירושלים ובעירייה הגיעו בערב חג הסוכות להסכמות מול החסידות לפיהן בקטע המדרכה שבין בית המדרש של החסידות ועד רחוב שבטי ישראל - שאורכו 50 מטר - תוצב בכל ערב מימי חול המועד בשעה 19:00 גדר הפרדה, עליה תולבש רשת מחוררת. מידי לילה בסיום האירועים בשעה 1:00 - תוסר הגדר.

הגדרות שיוצבו ברחוב נועדו - רשמית - רק בכדי למנוע בעיות בטיחותיות, כפי שמחייב החוק. כדי לחזק את העובדה הזו, נאסר להציב שלטים של 'גברים' או 'נשים' על הגדרות.

עם זאת שלטים כאלה כן הופיע באזור.
מאה שערים ישראל חופשית מהומות תולדות אהרון אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד