י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרס בסוכה של הגר"ע: "אחמדינג'אד - המן של ימינו"

הנשיא ביקר בסוכותיהם של הגר"ע יוסף, הגר"ש עמאר והגר"י מצגר • על הפרק: הסוגיה האיראנית, צמצום הפערים החברתיים וגינוי ההתנכלות לכנסייה בירושלים • תמונות

פרס אצל הגר"ע. צילום: יונתן זינדל\פלאש90
פרס אצל הגר"ע. צילום: יונתן זינדל\פלאש90



נשיא המדינה ערך הבוקר (ג') ביקורי חג וברכה מסורתיים בסוכותיהם של הגר"ע יוסף והרבנים הראשיים לישראל: הגר"י מצגר והגר"ש עמאר. הנשיא ברך עם הרבנים על ארבעת המינים ונשא יחד עימם תפילות משותפות וברכות לחיזוק עם ישראל, לשלום ולחתימה טובה.

הנשיא פרס ברך את הרב עובדיה יוסף בביקורו בסוכתו ואמר: "אני שמח לבוא בסוכתך, השנה יותר מכל שנה, עמנו גדול וחזק והשם עומד לימיננו".

הנשיא התייחס להתבטאויות האחרונות של נשיא איראן ואמר: "היה עדיף לכולם לו היינו נפטרים מהמן המודרני, הוא אחמדיניג'אד, ללא מלחמה. על איראן נכפות סנקציות כלכליות חריפות המבודדות את המשטר המושחת ביותר בעולם ויש לפעול בקואליציה רחבה ולהגביר את הלחץ המדיני והכלכלי על איראן".

הנשיא הדגיש בדבריו: "הדבר הכי חשוב בטיפול בסוגיה האיראנית הוא ללכת יד ביד עם ארצות הברית, שהיא המעצמה הגדולה והחשובה ביותר בעולם וידידת אמת של ישראל".

בשיחה סגורה בין הרב והנשיא דנו השניים בהרחבה בסוגיה האיראנית, הרב חיזק את ידי הנשיא ואמר: "תמשיך לפעול בדרכך, ברכת השם עליך, אני מאחל לך בריאות ואריכות ימים, שתצלח דרכך".

במהלך הביקור הנשיא התייחס לחשיבות צמצום הפערים החברתיים הקיימים כיום בחברה הישראלית ואמר: "למרות המצב הכלכלי היחסית טוב של מדינת ישראל, עלינו להמשיך לפעול לצמצום הפערים החברתיים ולהעביר חלק נכבד מהכנסות הגז והנפט לחינוך ולמיגור העוני".

בביקור אצל הרב הראשי הראשל"צ, הגר"ש עמאר, התייחס הנשיא לפועלו של הרב לאחדות העם ואמר: "לך כבוד הרב, יש חלק גדול באחדות העם, במאור הפנים והצגת היפה והטוב שבדת". הרב עמאר התייחס לעשייתו המדינית חברתית של הנשיא ואמר: "פעולותיך ואמירותיך היו בכיוון הנכון, בחוכמה ובדעת, המשך לעשות כן ושהשם ייתן לך אריכות ימים".

הנשיא המשיך אל סוכת הרב הראשי, הגר"י מצגר, וגינה בחריפות את ההתנכלות לכנסיית דורמיציון שבירושלים: "אסור שיהיו בקרבנו פעולות תג מחיר, אנו עם של אמונה ומצווה. פעולת תג מחיר סותרת את הדת היהודית ופוגעת פגיעה קשה בישראל. אסור לפגוע בקודשי עמים ודתות! יש לגנות בחריפות את פעולות תג מחיר הן בקול רם והן במעשה. אסור להשלים עם תופעה זו- היא סותרת את הדת ופוגעת פגיעה קשה בישראל". הרב מצגר הצטרף לגינוי פעולת תג המחיר ואמר: "ההשלכות הן חמורות, זו טעות טרגית של אנשים הלוקחים את החוק לידיים. הם לא מתקני עולם הם מעוותי עולם".




































שמעון פרס עובדיה יוסף מצגר עמאר כנסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד