ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אלי ישי ושלי יחימוביץ', מי באמת רוצה בחירות?

ושוב קוראת יו"ר 'העבודה' לראש הממשלה להכריז על בחירות • יו"ר ש"ס מבהיר: לא ניתן יד לקיצוצים, פנינו לבחירות • מי באמת רוצה בחירות ולמי חשוב להראות בכאילו?

מתקרב? קלפי. צילום אילוסטרציה
מתקרב? קלפי. צילום אילוסטרציה



זו אינה הפעם הראשונה בה קוראת יו"ר 'העבודה', ח"כ שלי יחימוביץ', לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכריז על בחירות.

הבוקר היא שבה ונושאת את הקריאה "להקדים את הבחירות" - והפעם המועד המדובר הוא חודש ינואר הקרוב. לדבריה, על נתניהו להפסיק עם "מחול הכותרות" ועל רקע הדיבורים וההערכות על הקדמת הבחירות לחורף, עליו להכריז עליהן בפועל.

יחמוביץ': "קביעת מועד מוקדם תפזר את אי הוודאות ואת היעדר המשילות המתאפיינת בראש ובראשונה בהיעדר תקציב מדינה. ישראל זקוקה לבחירות כדי להכריע בין אלטרנטיבות שונות ולכדי לקבוע מחדש את דרכה של המדינה. אני שבה וקוראת הבוקר לנתניהו, הפסק את מחול הכותרות ואת אי הוודאות ובוא לבחירות".

יחימוביץ שבה וטוענת: "הממשלה החדשה שתקום תציג חלופה אחראית ורצינית למדיניות נתניהו, המאופיינת בהתפוררות של המרקם החברתי, בהעמקה חדה של אי השוויון, בשחיקה קשה של מעמד הביניים, בשחיקת שכר, בהתייקרות חדה של בריאות, דיור, דלק ומזון, וכעת גם בהתרסקות הסקטור הפרטי הממונף שהתנהל בלא כל איזונים ובלמים וכל חסכונות הציבור מושקעים בו".

על פי הסקרים זוכה מפלגת 'העבודה' לחיזוק מרשים בכוחה ולמספר הנע סביב 20 מנדטים, מה שמסביר את רצונה העז לרוץ לבחירות ומה שיותר מוקדם. "מפלגת העבודה ערוכה לבחירות עם סדר יום לאומי כלכלי וחברתי מגובש ונבדל מנתניהו ומהליכוד. מפלגת העבודה קיימה שורת דיונים אידיאולוגים במוסדותיה ובועידה אידיאולוגית, פרסה 103 מטות אזוריים בכל רחבי הארץ, הקימה רשת מתנדבים בכל הארץ ובחרה ועידה חדשה ואיכותית", סיכמה יחימוביץ'.

צילום: יעקב כהןצילום: צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן


מה עובר במוחו של נתניהו

ברקע כבר ניתן לשמוע את הקולות המעידים על חוסר המשילות עליו היא מדברת.

בש"ס כבר פתחו בשורה של ראיונות לכלי התקשורת השונים, בהם מבהיר היו"ר, שר הפנים אלי ישי, כי ש"ס לא תיתן ידה לקיצוצים בתקציב וכי פניה לבחירות.

האמת, כמובן, נמצאת איפה שהוא באמצע. בחירות לא ממש ייטיבו עם ש"ס, שמצבה בסקרים די מדשדש. יחד עם זאת, עליה להשמיע קולות כדי להיערך לאפשרות שכזו וכדי להצטייר כמי שיזמה את המהלך על רקע חברתי. ההערכות הן כי אם יתעקש נתניהו להעביר את התקציב, ש"ס תתפשר וניתן יהיה 'להסתדר' עמה.

השאלה הגדולה היא האם נתניהו אכן מעוניין להעביר גזירות כלכליות, שנה לפני מועד הבחירות, ומאחר ולאיש, כולל קודקודי ש"ס, אין כל דרך לדעת את העובר במוחו, נערכים שם לכל אופציה.

מן הסתם עדיין טרייה בליבם הטראומה של הכרזת הבחירות מצידו לפני כמחצית השנה, כאשר לא חלפו אלא שבועות אחדים והוצגה אל מול פרצופם במפתיע קואליציה רחבה בת 94 חברים, בה הם היו די מיותרים וחלשי השפעה.

הפעם, כך נראה, בש"ס לא מוכנים להיות מופתעים ועושים הכול כדי להיערך, או לפחות לעשות רושם כאילו הם נערכים, לכל הפתעה.
שלי יחימוביץ בחירות בנימין נתניהו העבודה אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד