כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'שיר המעלות' לאדמו"ר ב-26 אלף דולר

הנכבדים רוכשים לאדמו"ר בסכומי עתק את אמירת 'שיר המעלות' בשמחת בית השואבה • כמה שילם ראש עיריית בית שמש בויז'ניץ? ומי שילם 120 אלף ש"ח בנדבורנה?

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון



מדי ערב בחול המועד סוכות, עורכים האדמו"רים 'טיש' זכר לשמחת בית השואבה.

שיאו של האירוע הוא אמירת 'שיר המעלות' והפסוק המאפיין את שמחת בית השואבה - "ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה", כאשר נכבדי החצרות נכונים לשלם סכומי עתק - במסגרת מכירה פומבית - על מנת לרכוש לרבם את אמירת שיר המעלות.

'בחדרי חרדים' יצא לבדוק כמה שילמו בחול המועד תשע"ג על התענוג.

בסוכה הגדולה בקרית ויז'ניץ בבני-ברק, נהוג לרכוש לאדמו"ר את שיר המעלות הראשון והאחרון. במוצאי יום טוב ראשון, נרכש הראשון ב-10 אלף דולר והשני ב-12 אלף דולר.

השיא נרשם אמש, ליל האושפיזין דיעקב - שבו נחגג האושפיזין של האדמו"ר: הנגיד יצחק טסלר מלורנס רכש את שיר המעלות הראשון לאדמו"ר ב-26 אלף דולר. השני נרכש ב-8 אלף דולר על ידי הנגיד יענקי אדלר ממנצסט'ר.

ראש עיריית בית שמש, משה אובטבול, קנה ב-2000 דולר שיר המעלות נוסף לבנו הגדול של האדמו"ר - הרב חיים מאיר הגר, אב"ד ויז'ניץ בורו פארק.

מי שמכריז על מכירת ה'שיר המעלות' בויז'ניץ הוא הרב איצו רוזנברג, גבאי בית המדרש הגדול ומי שמכריז על הכיבודים בחופות ויז'ניץ.

בחצר חסידות נדבורנה, נערך אתמול טיש משותף של האחים האדמו"רים לבית נדבורנה.

האחים רבי חיים דוד ורבי משה קובלסקי רכשו את שיר המעלות לאדמו"ר מנדבורנה ב-3600 דולר. הנגיד דן גרטלר כיבד את האדמו"ר בברכת הזמן תמורת 120 אלף ש"ח.

גם המשבק"ים בנדבורנה לא נותרו מקופחים: הנגיד יהודה עמר קנה 'שיר המעלות' למשבק"ים הרב אברהם שעיה קלפנר, הרב מיכאל אליעזר פרידמן והרב אלימלך גוטפרינד, לכל אחד ב-1000 דולר.
חסידות שיר למעלות אדמו''ר נדבורנה ויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד