כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גל מעצרים נוסף של מתפללים יהודים בהר הבית

למרות פסיקת בית המשפט כי תפילה בהר הבית מותרת ליהודים, עצרה המשטרה שלוש דמויות מוכרות באשמת תפילה בהר • גבר יהודי נפצע קל מזריקת אבן בשער שכם

חרדים בהר הבית. צילום: פלאש 90
חרדים בהר הבית. צילום: פלאש 90



הבוקר (ד) נמשך גל המעצרים של מתפללים יהודים בהר הבית. כאשר ד"ר מנחם בן ישר (87), נעצר גם הוא. בן ישר הוא מותיקי פעילי המקדש. הקים את ארגון 'אריאל' ותנועת אל הר ה' - מיד לאחר שחרור הר הבית מידי הירדנים בתשכ"ז (1967).

יהודה ליבמן, מראשי ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר ומג"ד במילואים, נעצר גם הוא בהר הבית בחשד שהתפלל במקום. העצור השלישי הוא אלישיב שרלו, בנו של הרב יובל שרלו ראש ישיבת פתח תקוה.

כל העצורים מאמש, משה פייגלין, חגי יקותיאל, וחגי וייס, שוחררו לביתם.

במטה אירגוני המקדש חוששים שמשטרת ההר קיבלה החלטה ליזום מעצרים של אישים מפורסמים ומוכרים שמעצרם יקבל פירסום נרחב, בכדי להפחיד ולהרתיע את ההמונים העולים להתפלל בהר הבית לרגל החג ולדלל את מספרם במקום.

אירגוני המקדש קוראים למשטרה להתעשת ולהפסיק את המעצרים הבלתי חוקיים של המתפללים היהודים בהר הבית, להרחיק משטחי ההר את קבוצות ההתנפלות האיסלמים המתגודדים במקום או להכניסם פנימה לתוך המסגדים הריקים, ולכבד את פסיקות בג"צ והבטחת ראש הממשלה לאפשר תפילות יהודים בהר הבית.

ממשטרת ירושלים נמסר כי במהלך הביקורים היום בהר הבית, נעצרו לחקירה 5 חשודים, 2 חשודים ערבים על תקיפת שוטרים, ו-3 חשודים יהודים אשר השתטחו והתפללו בהר.

בתוך כך, סמוך לשעה 14:00 נזרקה אבן בשער שכם על ידי כמה ערבים לעבר גבר יהודי שהיה במקום, הוא נפצע קל ופונה לבית החולים שערי צדק לקבלת טיפול רפואי. נערכות סריקות במקום לאיתור החשודים ביידוי האבנים.
הר הבית מתפללים מעצרים מנחם בן ישר יהודה ליבמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד